6 Eylül 2012

İNSANLAR ÖLÜYOR

Ben şimdi insanlar ölüyor, öldürülüyor diye başlayacağım yazmaya. Sonra ben de dahil sil baştan okuyacağım yazdıklarımı "güzelmiş" ya da benzeri bir şey söyleyecek birileri, yorum yapacağız ve sonra sayfanın sağ üstündeki çarpıya basıp unutacağız her şeyi.

Akşam haberleri bir çok ilden canlı bağlantı yapacak, ağıt yakan aileleri gösterecek en acınaklı sözlerle. Ateş bu sefer  .... ailesinin evine düştü vs diyecekler. Yetkililer açıklamalar yapacak, sorumluların peşine düşülecek ve gereken ceza! verilecek. Sonra 2. haber bi trafik kazası, 3. haber birbirine laf söyleyen yetkililer, 4. haber balık av sezonu açıldı ve son haber tarkan konseri olacak. Sonra, unutulacak, unutacağız..

Hatta bi sonraki yazıda "aşk" diyeceğim, "bunaldım, bıktım" diyeceğim. Kendime ağlayacağım kelimelerde vs.

Ben şimdi insanlar öldü diye bitireceğim yazıyı, sonra akşam haberlerine kadar iş telaşına düşeceğim, haberler güm güm seslerle ve haberin merkezi biziz mesajlarıyla başlayacak, reyting kaygısıyla afili cümleler kuracak sunucu, biraz da hüzün bulaştıracak gözlerine sahici.

Ve bir çok eve ateş düştü dün gece...

cem ben, şimdi biri bana sımsıkı sarılsa ve dünyadan biraz uzaklaştırsa şefkatiyle, olmaz mı?

14 yorum:

  1. ahhh çekiyorum ben Cem. yazık yazık yazık diyorum.. kahretsin diyorum ama neyi kimi bilemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanı elbet. bütün kötülüklerin kaynağı biziz.

      Sil
  2. Cem bu sen, ben, hepimiz için geçerli..
    Unutmak bize Mevla tarafından verilen bir lütuf ve bunu ister istemez kullanıyoruz..
    Ne yazık ki insan zayıf bir varlık ve bu kadar çok hüznü mutluluğu unutmayacak olsaydı taşıyamaz yıkılırdı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hunharca kullanıyoruz mu lüftfu.

      Sil
  3. Hadi yine tele tubbies.. karoshi de gelsin.. Nehir İda da..

    İçim çok yandı ama bugün o patlama olayına dönmeyecegim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapalım, tele tabi olalım tabi. tabii bir durummuş gibi davranalım hatta...

      sıkıldım herşeyden ben.

      Sil
  4. Hani hepimiz kardeştik..
    Niye birbirimizi öldürüyoruz hala??
    Birinin canını almak, elini kana bulamak bu kadar kolay mı??
    Geceleri nasıl uyur bunu yapan, ortak olan, destek olan??

    YanıtlaSil
  5. dalga her kum tanesi yuttuğunda sahil değil adadır küçülen. her insan öldüğünde bir insan eksilirim ben. şimdi bana çanların kimin için çaldığını sorma dostum. çanlar benim için çalıyor!...
    E.Hemingway

    bu sözü ilk okuduğumda öyle çarpılmıştım ki acısı hala taze. hayatta kaç tane insana tokat gibi çarpan laf vardır? bilmiyorum. benim canımı bu kadar yakan bir söz olmadı daha. her ölüm haberi duyduğumda kahrolurum bu sebepten. kim olduğunun önemi yok! insanlar ölüyor. içimdeki insanlar ölüyor doktor, şimdi neye yarar açıklamalar, törenler, kavgalar, dövüşler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de o cümlenin üzerine söylenebilecek çok şey yok. o kadar derinden hissedemesem de çok net ifade etmiş..

      ama şimdi gerçekten bir işe yaramaz törenler vs.

      Sil
  6. Ölüm bile üzerinden zaman geçince eskir... Geçmeyecek diye yanıp tutuştuğumuz acılar eskir, aşklar eskir, gidenler eskir, dönenler eskir...Her şey unutulur ve yaşamımıza devam ederiz. Maalesef böyle. Belki unutmak değil ama o acıyla yaşamaya alışır insan. Ama nasıl hissiz yaratıklar olduk böyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olağan seyrinde giden unutmalar alışmalar normal de şimdi başka bir harcama dönemindeyiz, her şeyi harcıyoruz bir çırpıda.

      Sil