11 Eylül 2012

ÇALI SÜPÜRGESİ GİRSİN DÜNYA GÖZÜNE

Ayarını kaybetmiş... yok ordan gitmez o yazı.

Hale kaset çaları olan ve dinleyen kaldı mı?  Hani içindeki bant nemlenir de ağır çalmaya başlar, gariban şarkıcının sesi bi ton pes ve kelimeler bi ton ağır çıkar. Az daha ilerlediğinde her şey hızlanııırrr ve kaset sarmaya başladığını anlarsın. Has bi küfür sallar, albümü çıkartır, teybin kristalinden bandını itinayla söker, kasede sararsın. Şimdi ne alaka;  Vallahi ben de bilemedim, varsa bi alaka siz kurun..:)

Neyse hadi ben bi bağlantı kurmayı deneyeyim. Şu an bi ton pes ve bi ton ağırdan giden kısmı atlatmış ve hızlandırılmış, yani sarma moduna geçmiş durumdayım. Bu vesileyle durmadan yazasım, durmadan... eee evet yazasım, sağa sola dalasım var, olabiliyor yani.

Ayarını kaybetmişten bir şey çıkmaz mı harbiden ya. Güzel bi giriş bu aslında. Deneyelim;

Ayarını kaybetmiş dünyanın gözüne çalı süpürgesi girsin de avazı çıktığı kadar bağırsın "yandım anam" diye. Çalı süpürgesini bilirsiniz artık, yok artık çalı süpürgesi de bilinir. Hadi kaset, onun bandını falan bilmemenizi anlarım ama çalı süpürgesi bilinir. Bilmeyen de yana eklediğim fotoya baksın, aklına yerleştirsin ve gerçek hayatta arasın bulsun ve hatta bahçesi varsa bahçesini süpürsün bir yol. Sonra bunu duygusal kelimelerle şiir ya da düzyazıya döküp blogunda yayınlasın. Bak mimlerim mecbur kalırsınız. Pandora ve Karöshi' yi mi mimlesem acaba?

Türkiye' de bi şarkıda "hongi dongi torino darala dimbo dorina mışı mışı koriko kozizo şiki şiki şayne tikitaktoo" şeklinde sözler var biliyor musunuz?  Ben nasıl yanmayımmm, dağlarr dağlarr dağlar dağlarr dağlaaar  Güzeldi o filmde Meltem Cumbul, Şener Şen ve şarkı... Aslında eskiden bazı zamanlar da güzeldi, daha mı az karışıktı dünya. Ne demiştik aaaaaaa  çalı süpürgesi girsin dünya gözüne de dünya gözüyle göreyim. Dünyaaa yıkılsa yıkılmaaazzz... Haydeee.

Son olarak gezinirken şunu okudum;  "Ucuz insanlara pahalı gelmen senin değil onların suçu. Unutma ki insan anlayana çok, anlamayana eksik görünür." demiş Gabriel Garcia Marguez. Harbiden kimseye laf soktuğum yok, zaten blogumun başında da yazıyor burada yazılanların sadece beni ve hayallerimi bağladığı. Söylem hoşuma gitti, tamamen ondan ekledim. Zaten gıcık olduğum iki isim var biri Karöshi diğeri de Pandora. bunu da açıkça yazdığıma göre, gerçekten de laf sokma endişemin olmadığını kanıtlamış bulunmaktayım :)

Benim yazacaklarım şimdilik bu kadar, evet nokta koymalıyım yine aynı şeyi yapmamalıyım, uzatmamalıyım. Kahrolası noktayı koy artık adam ve defol git bilgisayarın başından.

cem ben, nokta

26 yorum:

  1. Sen ortadan kaybol sonra da kaset sarmalarla, çalı süpürgeleriyle çık meydana gene! Çalı süpürgesi, cadı süpürgesi değil mi hem ya? O yüzden tüm yazı boyunca aklındaydık ben ve Pandora. Ha, tamam mimliyorrrr mimlediiii... baktım ki tam mimlememişsin... sonra bir daha baktım ve mimlenmişiz "gıcık olduğum iki kişi" tamlamasıyla. İçim kıpır kıpır bugün benim Cem. Akşam önce spor yapıcam sonra senle ilgilenicem!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşasınnnnn :))

      cadı da olurmuş o da tam sizlik :))

      Sil
  2. aah kasetler. Bak ufak mufak diyorsunuz ama ben bilirim böyle şeyleri..tabi hayatımın ilk sekiz senesine falan denk gelse de bu kasetler kasetçalarlar falan hep hayatımdaydı benim.. Parmağımı kasedin ortasına geçirip bandı geriye sararak oyalandığım vakiterim olmuştur..

    Çalı süpürgesini bilmeyen miii hıaa! Olabilemez efenim mümkansızz.

    Gabriel amcaya bayılırım ben.. Yüzyıllı yalnızlık bir içim sudur efenim bunu söyler bunu bilirim..
    Yaşadığın yerdeki insanlar sana benzemiyor diye farklı olup dışlanmanın kötü bişey olmadığını, bana benzeyen ama çok uzakta yaşayıp da yakınımda hissettiren insanları bulduğumda anladım. Ki bu da blogta oldu çoğunlukla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eski bi roman, bir hikaye kitabından okumuş olabilir misin? :D

      ne olursa olsun dışlanmak kötüdür, büyüdükçe acısı da büyür.

      Sil
    2. bu acı da büyütür aslında..doğru orantılı..

      Sil
    3. burda sorun büyümeden ne anladığımızla alakalı. büyümek güzel midir? muallak.

      Sil
    4. hayır güzel değildir ama gereklidir..
      Bunu kabullenmem çoooook uzun bir zaman aldı belki de yaşıtlarım kabullenmeye gerek duymadı farkında bile olmadılar..
      Ben hiç büyümek istemedim.. Ama büyüyorum..
      Hala çocuktum altı ay önce..
      O günden beri.. Yaşadıklarım..insanlar.. Büyütüyor işte..acı büyütüyor..

      Pan'vari bir hayatın parçasındaydım şimdiyse özlemini çekiyorum. Keşke hiç gerek kalmasaydı.

      Insan bir karar vermeli, yalnız olup saf kalmak mı, yoksa lnsanlarla beraber büyümek mi..

      Sil
    5. acı çekmeyeceğimi bilsem yalnız kalıp saf kalmak diyeceğim de sanırım zaten bu yolda ilerlemişim, ilerliyorum hala.

      büyümek gereklidir evet, maalesef.

      Sil
  3. Demek gıcık oldugun iki insan Pandora ve Karoshi.. Hıı evet evet.. Herkes inandı.. Ben bir defa mim yazmıyorum.. Hele abidik gudidik mim hiç yazmam. Kaliteme ters. Ama ebedi bir mim olacaksa kralicesini yaparım herkesin dibi düşer..

    Sen ne diyon ben anlamıyor seni..

    Cadı olur benden.. Kabul ettim.. Ve gittim, bir de gittim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cadı olmaz mı karözhi' den daha iyi cadı olursun, kesin. .:))

      ah be pandora, ben ne dediğimi biliyor muyum sen anlayacaksın..:)

      Sil
  4. pek bir alaylı söylemişsin ama bizim emektar müzik seti pek de güzel çalıyor kasetleri,nemlenmiyor,sarmıyor:)alakaya gelince rivayet o dur ki;bizim Marquez in bir lafı da şudur "Yaşanan herşeyin bir sebebi vardır" Bu durumda senin bu hallerinin de,dünyanın ayarsızlığınında,çalı süpürgesi ve kasetçalarin hayatımıza girişininde hatta kararsız mimininde bir sebebi olmalı.Nedir diye sorma sakın ne yapacağım belli "hongi dongi torinooooo..... " :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte beni o torinooo bitirdi, şu hongi dongi olan. aha bu hale geldim sonra :D

      Sil
  5. Bu hal de bu hal!!!yahu ne var senin halinde tamam hongi dongi benide sarmadı ama istek yap söyleriz başka bişeyler :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte halim yok, ben de onu diyorum. Üstümde bi yorgunluk bi kırgınlık var gibi :))

      Sil
  6. Çünkü sen artık o sen degilsin...Sen şimdi ıssız bir telgrafhane gibisin,Durmadan sesler alacak,sesler vereceksin... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuyamayacaksın
      Düzelmeden memleketin hali
      Düzelmeden dünyanın hali
      Gözüne uyku giremez ki...

      Sil
    2. Marquez haklıymış bak varmış bir sebebi ; bütün kabahat Hep Bu boyu devrilesi bozuk düzen de ama yapma nem kapma sen buluttan bogazinda dugumlenmesin lokmalar...çözümü yok ama sebebi bulduk,hadi dağılalım :)

      Sil
    3. öyle olsun bakalım, dağıldık :))

      Sil
  7. Bu sefer gözden kaçırdın :( kelimelerimin arasında hep gizlidir garip lerin kelimeleri :) dağılamadik galiba :)) ama ne yapalım ben sen gibi cevabı cevapsiz bırakmıyorum :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cevapsız bırakmışlığım olmamıştır ya da bunun için uğraşırım ama şuan aklımın içinde olsan gözünden çok şey kaçardı diye düşünüyorum.

      Sil
  8. Neyse bu arada cevabım da gelmiş :) aklının ici cidden mi karışık ?blogu okumaya başlarken soz verdiriyorsun soru sormamak için :) oysaki sormam gerekiyordu salatayı bile aramaz oldun mu diye ????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olduğum zamanlar oldu bu ara, bi ara vs.

      diğer türlüsü fazlaca özel olurdu, bu yüzdendir girişte bi söz almam :)

      Sil
  9. Çok uyanık gördüm seni :) Bizim evde kaliplasti bu cümle birimiz digerini dalgın görünce,az biraz da kafası karışık hemen soru geliyor "salatayı bile aramaz oldun mu? " diye ve beraberinde gulusmeler.kim demiş Orhan Veli efkâra yakışır diye???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ki pek çok severim salatayı ve hatta sadece salatayla beslenebilirim. çok denk düştü o.veli bakakaldığı geminin ardından atamıyorsa kendini denize ve serdeki erkekliğinden ağlayamıyorsa o en çok efkara yakışır.

      Sil
  10. Yakışır ama "sadece" efkâra yakışır fikri kesinlikle !!! Yanlıştır,kesinlikle...Garip ler yasama yakışır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette, bu yüzdendir ''en çok'' efkara yakışması.

      Sil