4 Ağustos 2009

ZAMAN SU GİBİ AKIP GİDİYOR

Zaman su gibi akıp gidiyor..

Ne kadar sıradan bir söylem değil mi uzaktan bakınca. Herkes tarafından sık sık kullanılan, kullanıldıkça taşıdığı anlamı azalan, baş sallama ile desteklenmekten öteye gidemeyen bir cümle olmuş çıkmış.

Şimdi bir daha okuyun, bir daha düşünün, '' zaman su gibi akıp gidiyor''..

Geçmişi düşünü bir, daha dün çocuk değil miydik biz yahu. Şimdi 31 yıl bırakmışım geride, oysa avucumda toplasan bir yıl bile yok..

Gözlerinizi kapatıp düşünün ve düşünürken tekrar edin '' zaman su gibi akıp gidiyor''

Şimdi hissettiniz mi içinizde o acıyı. Akıp giden zaman karşısında ki acizliğinizi gördünüz mü? Dün dağ gibi gördüğünüz ve çokça korktugunuz babanızın yaşlı hallerini düşünün, ne acı değil mi? Keşke ben çocuk olsam yine, babam dağ gibi olsa, annem hep bizi korusa ve ben onlardan korksam.

Ve anne;

ayakkabılarımı boyama artık sabahları, çünkü ben bunu hak etmiyorum...

gereksiz adam

25 yorum:

  1. acıttın içimi gece gece... zaman durdu...

    YanıtlaSil
  2. bugün fenalıklar vardı üstümde iyice bi bastırdın şimdi..bazen tamamen duruo o zaman onu da biliosun dimi?o zamanını da sevmiyoruz.ama bakınca kaç yıl geride kalmış ama elimiz boş,evet.bunu görmek daha mı acı?
    şahsen bi konuşmamız bi tanışmamız yok belki ama eminim hakediosun onları..en azından yazılarından görüyorum içini.
    yaşlandıklarını göremk acı,büyüdüümüzü.büyüdükçe sorumlulukları.Çocuk kalabilmek her zaman aslında en güzeli.ah keşke..
    hep keşke..

    YanıtlaSil
  3. babmın amcası 1922 doğumlu yani 80 küsür yaşında diyor ki 8 gün yaşamamışım gibi geliyor
    madem geçecek ve hep böyle hissetrtirecek değerlendirmeli iki dünyada işe yarayacak şekilde
    bu arada kandiliniz kutlu olsun

    YanıtlaSil
  4. Halbuki soyle saniyeleri, dakkikalari, saatleri........ dusundugunde insan 80 yil yasiyor ve çok çok uzun bir sure.
    insana neden yetmiyor acaba bu sure?
    hayatin bize verdigi doyumsuzluk hislerinden biri.

    YanıtlaSil
  5. ne acı zaman su gibi akıp gidiyor ve farkında olmadan ölüme yaklaşmak insanın tüm acılarıyla yüzleşmesini sağlıyor...

    YanıtlaSil
  6. Asıl ölüm zamanı düşünmek bence...
    Yüzümüzdeki her çizgideki duyguları düşünmeliyiz..
    Her çizgideki yaşanmışlıkları bir tarafa atarsak....
    Kendimizide atmamız lazım...
    Zamanı düşünmeyelim.Zamanımızı güzel şeyler,neler yapabiliriz,neler sıgdırabiliriz onu düşünelim...

    YanıtlaSil
  7. daha seninkini yazmadan mimledim seni affola :)))

    YanıtlaSil
  8. yazının bütünü bir yana ama ben "ayakkabılarımı boyama artık sabahları, çünkü ben bunu hak etmiyorum.." burda sustum..

    YanıtlaSil
  9. kücükken kac yasindaydin?
    7-8
    emin degilim.

    YanıtlaSil
  10. annene gerçekten böyle bir cümle kursan,
    çok canı acır.
    biliyorsun değil mi?

    YanıtlaSil
  11. zaman su gibi akıp giderken,bizler de avuçlarımıza bırakılan anlık mutluluklarla oyalanıp duruyoruz gibi geliyor karşıdan bakınca..ANNE'ler çocuklarının haketmedikleri neler neler yapıyorlar bundan asla karşılık beklemeden,belki de bu yüzden CENNET annelerin ayakları altındadır...

    YanıtlaSil
  12. @bi dost

    bana da olur öyle ara ara. hatta çoğu zaman belki de. ya yaşlanıyorum ya hayatı yeni tanıyorum..

    @Evren

    üzüldüm..

    @ege

    yok.. yazdıklarımı bi maskeyle yazıyorum belki de.. şu ara ben bile sorguluyorum çok kere, ben kötü müyüm?

    @bahar gelsin

    zaman kavramı bana çok acı veriyor nedense.. Seninde kandilin mübarek olsun..

    @Jupiter

    Belki de hayat vermiyor istediklerimizi.. biz hep dışarıdan bakan oluyoruz..

    @Ateş Böceği

    Çok acı hemde..

    @Elif.den

    Ben zamanı düşünmeden edemem sanırım.

    @beenmaya

    hiç önemli değil, olur mu öyle şey. Yazmayabilirsin de..

    @cache

    bazı yazılar benden bagımsızdır ama bazıları tamda içinde bulundugum durumu anlatır..

    @ayci

    o civarlarda işte.. Akıl yaşım misal hala oralarda.

    @kIrmIzILI

    belki de. zaten öyle bi ieletişimimzin olacagını sanmıyorum..

    @ışıl

    evet, hiçbir şey yıldırmıyor onları..

    YanıtlaSil
  13. ben de ancii 'yi yazdığım haldeyim şimdilerde..
    iyi bak kendine..

    YanıtlaSil
  14. @cache

    yazıya ulaşamadım henüz. biraz da ''leyla'' hallerim. aslında yazdıklarını mümkün olduğunca okuyorum fakat başlık aklımda kalmamış olabilir.. ama en kısa sürede tekrar okuyacağım, merak ettim halini..

    YanıtlaSil
  15. http://sakliveyasakli.blogspot.com/2009/07/annecii_29.html

    YanıtlaSil
  16. Okudum ve herkesin okumasını istediğimden ''okunası yazılar'' başlığı altında link verdim.

    Şuan hala bu haldeysen, üzüldüm..

    YanıtlaSil
  17. Good point, though sometimes it's hard to arrive to definite conclusions

    YanıtlaSil
  18. J'ai appris des choses interessantes grace a vous, et vous m'avez aide a resoudre un probleme, merci.

    - Daniel

    YanıtlaSil
  19. Zaman su gibi akıyor cümlesi ile başlayan bir roman denemem vardı benim (o zamanlar yazabileceğimi sanıyordum; ah ne safmışım:) )... yazını görünce irkildim ben..

    YanıtlaSil
  20. önceleri daha cesurduk demek. öyledir zaten, bazı dönemlerde her şeyi yapacağımızı sanırız. aslında o ilk heyecan devam etse eminim yapardın. kim bilir belki olur zamanla...

    YanıtlaSil
  21. Bu durumu düşünmek insanı mutsuz yapıyor. Düşünmesen de zaman akıp gidiyor, keşkeler ortaya çıkıyor.

    YanıtlaSil