13 Mart 2010

90' lar



90' lar mı güzel di yoksa o yıllarda benim kafam mı güzeldi anlamadım. Sanki o yıllarda her şey daha manalıydı. Herkesin keskin ve kararlı bir bakışı vardı hayata, üniversite öğrencileri daha asi, daha politiktiler. Bugün ki gibi medyanın (bahsi geçen medyanın bir kısmı bugün yok ama geçmiş çalışmalarının meyveleri bu gençlik kanımca) istediği tek tip insan değildiler ve olmadılar hiç bir zaman. Düzene karşı hep bi duruşları vardı. Dayatmaları sevmiyor, dayatılanların hep karşısında duruyorlardı. Sağ ve sol vardı, harbiydi. Bugün ne sağ kaldı ne sol (Bugün başımızda ki iktidar da olmasa karşı duracak hiçbir şeyleri olmayacak ve hepten ''televole'' gençliği modunda yaşayacak gibiler, ki siyaseti de o kıvama soktular)...

80' lerde yaptığı darbeyi anlatan eski bir Cumhurbaşkanını, gidip-gelen ama asla sonsuza dek gidemeyen şapkaları ''hadi hoppa içelim'' arası alkışlayan bir üniversite gençliği, pöfff nasıl bu hale geldiler)

Şarkılar çok daha başkaydı, hepsinde daha çok aşk vardı. Henüz sanal dünyaya düşmemişti aşklar. Okul çıkışı buluşmalar, pastane de buluşup el ele tutuşmalar v.s. tadındaydı... 90' ların en başında cep telefonu yoktu ya da yaygın değildi henüz, masum tacizler ev telefonlarından yapılırdı. Arayan kızın adı ya Gizem olurdu ya da Gizemli,

.alo
-buyrun
.sizinle tanışmak istiyorum
-neden?
....
...

Gizem de Gizemli de artık sıradanlaştı.

Sonra 90' larda livays (levi's), likupır (lee cooper) vardı. Canla başla yaz tatilinde çalışıp, çalıştığını bu markalara yediren gençler pek eğlenceliydi bence, ama olsun onların da bi duruşu, livaysının cebinde biriktirdikleri vardı.::))

Bit pazarına! düşmemişti her şey işte, her şey çok daha manalı, çok daha yaşamdandı...

ya da

90' lar mı güzeldi yoksa o yıllarda benim kafam mı?

(Ve benim saçlarım, neredeyse alnımdan çıkardı..:))


gereksiz adam

11 yorum:

  1. maziyi fazlaca yad ederek olduk mirim..
    yaşlanıyor muyuz ne?

    YanıtlaSil
  2. Ben hala 70 li yılları özlüyorum desem :)

    YanıtlaSil
  3. Duygusal bir yazı olmuş, 90 lar bambaşkaydı. Zaman değişiyor, dünya değişiyor.

    Oturup ağlayabilirim bu yazı için, hazır da slow şarkı açmışım...

    YanıtlaSil
  4. kendi ilk gençliğine bakıp da hayıflanma, bak yoksa yaşlanıyor muyuz mirim diye sorarlar adama, şu gencecik yaşında :)

    YanıtlaSil
  5. @üryan

    yaşlanmak değil de, daha yakınız şimdi yaşlanmaya. yaş aldıkça daha çok düşünüyor insan daha sonrasını..

    YanıtlaSil
  6. @Dalgaları Aşmak

    hımmm... herkes kendi huzurlu yıllarını mı arıyor acaba..

    @Evren-Sahne

    değil mi, 90' lar bambaşkaydı...

    (sezen' den ''ağlamak güzeldir'' şarkısı da sana hediyem olsun)

    @Evren

    ..:))

    e ama yaşlanıyoruz...

    YanıtlaSil
  7. Bende 90 ya da 2000 farketmiyor ..Sadece 90 hızlı tüketmeye başladığımız milad oldu ve hızla da ilerliyor...Belki daha eskilerde aşklar şarkılar güzeldi...Hayat güzelmiydi o da tartışılır ...ozamanlarda da insanlar haksızca hapislere atılıyordu sokaklarda öldürülüyordu...

    Sonuç itibariyle anı yılı özel kılan bizim yaşadıklarımız oluyor...Yoksa hayat herzaman ki berbat hayat işte.. Ha seksen ha doksan..her zamanın iyisi kötüsü var..

    Bu da kargacık burgacık bi yorum olsun bari..

    YanıtlaSil
  8. @papuç

    haksızlıklardan yola çıkarsak, dünya da mutlu ve huzurlu bir zaman dilimi bulamayız emin ol.. insan sanki öldürmeye planlanmış gibi, habire bahaneler üretip katlini caizleştiriyor..

    e tabi dediğin gibi yaşanmışlıklar önemli..

    ''Bu da kargacık burgacık bi yorum olsun bari..''

    olsun bari...

    YanıtlaSil
  9. 90 ların genci olarak(gerçi hala genciz elhamdülillah:))
    aklıma ilk gelenler, ninja kaplumbağalar, ıce ıce baby :) ve herılt yaniii :) deyişimiz..

    YanıtlaSil
  10. klibi şimdi gördüm izledim..
    gülümsedim 18 yaş civarıma ve o zaman ki arkadaş grubuma :)
    çok teşekkürler, yolculuk güzeldi..

    YanıtlaSil
  11. @'Berrin'

    şirinler vardı birde, ki hala var ama o zmanki gibi değiller..:))

    Birde Sezen Aksu' nun Gülümsesi vardı, 90 da.. albüm çıktığında 12 yaşındaydım ama, '' bir kedim bile yok'' esprisi uzun yıllar sürmüştü..

    (aahhh Sezen' m ahhh)

    ben teşekkür ederim Berrin..

    YanıtlaSil