5 Haziran 2012

BEN VE.... O KADAR

Ben hep yalnızım bildiğiniz gibi değil. Fotoğrafımı kendim çekiyorum misal. Sol ya da sağ kolumu kareye çaktırmadan uzatıp, başkası çekiyormuş gibi bir edayla, o liseli kızlar gibi işte ve kolum uzakta mümkün olduğunca uzakta.

Sonra aileye mahsus olan mekanlara dahil olmadım hiç ya da iki kişilik davetiye almadım ...... ve ailesi yazan bir davetiyem de olmadı. Belki bir çocuğum da olmayacak, bi amacım da, sevgilim de, anlayanım da... sadece yalnızlığım..

Yoo yoo demagoji yapmıyorum gecenin bir vakti, kaldı ki yapılacaksa en uygun zamandır gece ama değil, yo değil bi boşluktur bu; sezon finali yapan leyla ile mecnun' un son darbesini indirdiği şu şarkının da etkisi vardır belki ya da sabahtan kalmadır, hatta geçen yıldan, önceki yıllardan...

Genelde eksik bir şey vardır işte.

Ve tatilden döndüm ya da yeni başladım: ben ve...  

o kadar


acıdan geçtim güzelleştim

16 yorum:

  1. Neden kendimizi hep yalnız hissederiz, neden bir eksiklik vardır hep? Bunu bir araştırmak lazım...

    Bu kronik melankoli çekilir şey değil; bilirim bilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkesin hayatına bi uğrar yalnızlık zaten. ben bu durumu kronikleştirmeyi bilerek ve isteyerek seçmiş bir adamım hepsi bu. şimdi böyle ara sıra dövünüyorum işte...

      Sil
  2. Yalnızlık, anlatılmaz! Yalnızlık, paylaşılmaz! Yalnızlık, insana mahsus! Yalnızlık, bazen insanlık hali bazen de Baudrillard’a öykünüp “yalnızım dostlarım” diyerekten aforizmalarla paradoksal düzlemler kurmak! yalnızlık, -tek başınayken dinlediğinde sulu gözlü olduğunu anladığın- The Doors’dan “people are strange” şarkısının sözlerinde kendini bulabilme durumu! Yalnızlık, iş dönüşü kapıyı anahtarla açıp karanlık eve girdiğinizde "ben geldim" diyecek kimse olmadığında hatta daha beteri, kimse olmadığını bile bile "ben geldim ulan evim, nasıl geçti günün be yav" dediğinizdeki ve de evle, bilgisayarla, televizyonla, puzzle'la, müzikle, mutfak penceresiyle, otla bokla yüksek sesle konuştuğunuzdaki hal! Yalnızlık, elektriğin kesildiği anlarda yanınızda “ne iyi oldu bak, konuşmamıza yaradı” diye avunacağınız kimsenizin olmaması! Yalnızlık, 7tepeli şehirde kalabalıkta bir yüz olduğunuzu anladığınız zamana verilen ad! Yalnızlık, “ben yoksun, çünkü sen yoksun” diye ……tan tayyare laflar üretmeye başlamanıza vesile! Yalnızlık, bu yazının tüm yükünü üstüne attığım götü boklu! Yalnızlık, üstada öykünerek söylediğim -adına yarışmalar düzenlenen bir pasaklı (sidikli) kontes! Yalnızlık, yazılamayanların yazılabileceği, potansiyel bir cinayet, katili meçhul… Yalnızlık, kendimizi yalnız komamak için bütün gece aynanın karşısında oturmamıza neden olan! Yalnızlık, yüzyıllık! Yalnızlık, bin yıllık! Yalnızlık, tarihle yaşıt! Yalnızlık, bir üç nokta, yarım kalmış, arkası var bilirsin ama elin kolun bağlı getiremezsin! Yalnızlık, umutlarını bir şıpsevdi çiklet çıkartmasına bağlamaktan başka çare kalmamasının sonucu! Yalnızlık, cenaze veya tadilat nedeniyle kapatıp durmak Erdost’u! Ve asıl ve de en kötü olanını da diyerekten bitirilen bir yazıda, YALNIZLIK, eşittir O’nun olmaması durumu…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazıya yorumdan çok yoruma yazı gibi olmuş, eline sağlık. tam da yalnızlık bu gibi bir şey işte.

      Sil
  3. Belkide aslında yalnız olmamak bir melankolidir ?
    Yalnızlık özlemdir?
    Olamaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında yalnız kalma özgürlüğünü kullanabilen insanlardan olabilsek yalnızlık özeldir tabi. zorunlu yalnızlık ya da aksi durum oldu mu zorlaşıyor durum.

      Sil
  4. "Gökyüzü bazen ciğerimi doluyor" sözü kimi melankolikleştirmez ki! Yani biz etkilenmeye hazırız zaten de:)

    YanıtlaSil
  5. Hoşgeldin... Arada düşünürüz kimimiz böyle ama, hayatınbize hazırladığı sürprizleri bilemeyiz önceden..

    Tatilden dönmüşsün ondandır.

    Bir de bu şarkıdan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, hoşbuldum...

      tatilden çok şarkıdandır o. şarkıdan derken o olanı hatırlatır sade...

      Sil
  6. Hepimizin hayatında , bir çok eksik şey var. Bazen umursamıyoruz, bazen damarımıza damarımıza basıyor o eksikler, hayat gözümüze gözümüe sokuyor..Olur öyle şeyler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dön dolaş hayat karşımızdaki yani. aksi olması imkansız zaten...

      Sil
  7. zamanın gün gelipte avuçlarımıza ne koyacağı hiç belli olmuyor.. Bazen ömrünü yalnızlığa adayan insanlar bile eş, çoluk çocuk sahibi olabiliyor.. Sen gözlerini yum ve avuçlarını aç hayata.. Bırak sana getirdiklerini versin hayatına.. Avuçlarını kapatma..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok zamandır öylece bekliyoruz, bakalım bize ne düşecek gökten...

      elma sapı kesin...

      Sil
    2. :) Yok bee belki altın bir elma düşüverir hiç belli olmaz..
      Bana da çoktur çer çöp geliyor ama mevlanın bir sözü ile sabır çekmeye devam diyorum..
      aklımda kaldığı kadarıyla o söz;
      "Hayat sana dikenlerini gönderiyorsa çok yakında göndereceği gülüm kıymetini iyi bilmen içindir.."

      Sil
    3. bu söz güzelmiş bak, sevdim. eğer algımda bir sorun yoksa bana şimdiye dek gelen dikenlerden yola çıkarak mükemmel bir gülün yolda olduğu sonucuna varabilir miyim?

      Sil