23 Haziran 2012

KARADENİZ, SİS, CUMARTESİ, BEN, HÜZÜN V.S.

Kaldırımda yürüyen işçi yer yarıldı içine düştü.   


Bu olaydan sonra insan Necip Fazıl' ı yad ediyor ister istemez. ''Kaldırımlar çilekeş yalnızların annesi'' demiş ya rahmetli, ki öyleymiş eski zamanlarda; o zamanlar yerin üstüne sığdığından insan evladı yerin altını oymaya başlamamış ya, en azından ülkemizde. Gerçi dünyanın bir çok ülkesinde var bu tür şantiyeler ama kaldırımdan adam yutmasına vesile olan şantiyeler bir tek bizdedir herhalde. Velhasıl kaldırımlar bütün anaçlığını kaybetti Türkiye'de...

Sonra ülkemin ve gençliğin hayat tarzını birebir yansıtan!!!! yeni yeni gençlik dizilerinin tanıtımları dönüyor televizyon kanallarında, yazın hatrına. Allah halkını görebilen bir medyamızın olacağı günleri de gösterecektir bize diye umuyorum. Hayır efendim sonra herkes bir Ayşe Arman oluyor başımıza, ondan korkuyorum.

Neyse efendim günlerden cumartesi. Ülkenin bir çok ili yazın en sıcak günlerini yaşarken Karadeniz sis altında , pardon benim olduğum karadeniz ilçesi sis altında. Camdan bakınca ocak ayındaymışım gibi hissediyorum ve haliyle böyle havalarda hüzünleniyorum. o. veli demiş ya, beni bu güzel havalar mahvetti diye, ben onu beni bu havalar hüzünlü etti olarak değiştirebilirim kanımca.

Kaç zamandır süren psikolojik savaşım nihayete ermek üzere sanki, eskisi kadar şiddetli değildi ya bundan yanadır tesellim. Bundan yaklaşık bir yıl önce yaşadığım en heybetlisiydi. Bu sefer çizerim kafayı diye düşünüyordum, hoş çizilmediğimi iddia edemem o da ayrı. Atlattık onu da. Heyhattttt neleri es geçtik be hayatt.

''İnsan cumartesi hüzünlü olur mu?'' demeyin, alın dinleyin ''şu'' şarkıyı da, hüzün neymiş görün. Ayşenur Kolivar söylüyor, sonbahar filminin müziklerinden. Böyle bir ses, böyle ağlayan bir ses çok nadir vardır bu ülkede. O filmi de izleyin. Sakin, tam hayat gibi bir film. heyecan efekti, dan dan müzikler yok. Biz gibiler yani, bizim hayatımız gibi.

İki bira alıp içmek lazım belki ya da bir kahve eşliğinde sisli dağları izlemek bu şarkıyla ya da bu. Sonra ilk aşk gibi bi aşk lazım belki, kibiri bünyeden çıkartıp atmak lazım belki, koşmak lazım, uçmak lazım, ağlamak lazım belki...

Bir de ortadoğu var tabi...


acıdan geçtim güzelleştim

20 yorum:

  1. Psikolojik savaşlarla boğuşmak yerine aşık olmak lazım değil psikolojik savaşlarını tüm dünyayı unutturur insana..Dinlenmiş de olursun :))

    Karadeniz in hani mekanındasın ,merak ettim..Bir Karadenizli olarak Karadenizin havasını hiç sevemedim ://

    Bira olmasın kahve iyidir şarkının eşliğinde ;)

    Bir de ,bu gün nasılsın ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. offf ben aşkı da kavga şeklinde yaşadığım için bana o da sorun. kahve yaptık da sisten manzarayı seyredemedik.

      bugün mü?

      yazıda ki gibiyim, içmeden sarhoş gibi...

      Sil
  2. Şenlendirelim blogu o zaman madem sen de sarhoş gibiymişsin :)

    Bu ara da kavgalarda olmasa hayat çekilmez olurdu be ! Hep monotonluk sıkar insanı..Kavgalar tatlıya bağlanabiliyorsa tabi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pabuç ben pek kahrı çekilesi bi adam değilim, kavgam da öyle kolay kolay tatlıya bağlanamıyor. bi acayip hallerim olabiliyor..:)

      Sil
  3. ilk virgüle kadar olan kısımdan hiç şüphem olmadı zaten (yazılarını takip ettiğim sürede vardım bu kanıya) acayiplik konusunda ise hangimiz acayip değiliz ki :)

    Bu arada sen bildiğimiz kavgacı huysuz tiplerdensin demek ki;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan bir teselli eder yahu, ''olur mu?'' der direkt çekilmez ilan edildim..:)

      kendim için evet kavgacı huysuzun tekiyim dememi beklemeeeee neyse söyleyeyim yine de,

      kavgacı değilim ama huysuz olduğum kesin..:)

      Sil
  4. Huysuz olduğun bariz bir hal aldıysa insanlar da haliyle seninle kavgaya bile girmiyorlardır seni çekmemek için ;))

    Kendi içinde bir kavgan varsa zaten başkalarıyla çok kavgan yoktur bu da bir gerçek...

    Huysuzluğun galiba yalnız kendine!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi de ''hayır ben huysuz değilim.'' diyormuşum..:)

      ya ben şöyleyim böyleyim diyemiyorum aslında. eşim dostum karar versin neyim ne değilim diye isterim. yoksa bana kalırsa elbette mükemmelim..:)

      Sil
    2. Hem huysuzsun, hem inatçı. Bulmuşsun bir karadeniz ilini hala bik bik bik söyleniyorsun. Hem hüzün iyidir arada. Severim ben. Sis de iyidir.

      Şu an karadeniz iklimine yakın bir yerdeyim. Hava oldukça serin. İstanbul'un sicaginda olsaydim yorumum daha agresif olurdum görürdün gününü o zaman

      Sil
    3. OOO pandora hanım teşrif etmiş. sessizlik ve serin hava sefanız bitti sanırım. siz kendi blogunuzda bana cevap da vermişsinizdir, durunuz bakayım...:)

      ayrıca ben bik bik bik söylenirim, tabiatım bu yahu...

      Sil
    4. Bitmedi arkadaşım henüz sefamiz. Kocaciğim maç izliyor ben de dizinin dibinde blog okuyor bir yandan da sana sataşiyorum :-)

      Yorumuna cevabımı da evden verecegim. Evimi de özledim hem.

      Sil
    5. ooooohhh ne güzel aile saadeti, Allah daim etsin inşallah. ayrıca eniştenin dizinin dibinden ayrılmadığın için de tebrik ediyorum seni. kadının yeri kocasının dizinin dibidir..:)

      Sil
  5. Eşini dostunu arayıp bulacaz senin nasıl biri olduğunu soracaz..Ooo ne yaptın sen haci :) Bizi bu kadar ne uğraştırıyorsun..

    aa gerçi sen son cümle de mesajı vermişsin Mükemmel olduğunu söyleyerek :)

    Yeni bir yazı girdim bloguma mükemmellikle ilgili senin bu cümlen de tesadüf oldu ::D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak düşün nasıl mütevazıyım. ugrastırmak değil de ben ne desem taraflı olacağından yanlış olabilir.

      bakalım hemen yazıya o vakit..:)

      Sil
  6. insan cumartesi hüzünlü olur elbet.. hem de başından sonuna dek..

    YanıtlaSil
  7. Öyle bir ülkedeyiz ki, olan biten tüm saçmalıklara rtağmen nereden geliyorsa herkes başına bir şey gelmeyeceği ilüzyonuna kapılmış yaşayıp gidiyor. Tekerlek yerinden çıktığında ya da tren raydan çıktığında bu ülkenin bir de başka yüzü olduğunu herkes zamanı geldiğinde bir güzel anlıyor yani. Hiçbir şey yolunda gitmiyor, hepimizin hayatı pamuk ipliğine bağlı, herşey kulislerden yalan ve dolandan ibaret, çok az kimsede gerçeği görecek, yaşayacak cesaret var.

    Elbette yer yarılınca içine düşecek adam işçi, yüzbinlerce dolarlık jipler düşmez o yarıklara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anlıyor da arkasını dönünce unutuyor hemen, unutuyoruz. Bizi hayata karşı ekstra sağlam tutan bir güç var, ama ne?

      dünyanın her yerinde para hakim güç maalesef. gelişmemiş ülkelerde bu ayrımın daha vahim sonuçları oluyor tabi...

      Sil
  8. Sisli de olsa Karadeniz'in havası güzeldir güzel :)

    Şu psikolojik savaşlar var ya kolay kolay ermiyor nihayete yav; biri bitmeden diğeri sıraya giriyor... Bende öyle en azından :/

    YanıtlaSil
  9. karadeniz havası mı?..:)

    ben de gelmeden önce hasretle anıyordum kendisini, hoş benim derdim karadenizle değil ya neyse.

    bi başladımı bitmez o savaşlar zaten, başlamadan önlem almak lazımdı.

    YanıtlaSil