27 Haziran 2012

NEYSE BUGÜN ÇARŞAMBA...

-Şu sigorta şirketinin reklamı var; hani adam "benim evimi su basma ihtimali yok." diyor da, tavandan bir şelale başlıyor fışkırmaya. Sonra "yağmur yağsa sel olsa bir halt olmaz" diyor yanında oturan hatunu da onu onaylayan bir baş hareketiyle öylece duruyor. Biraz sonra boğazına kadar suya gömülüyor yine de yok yok su basmaz diyor..:)  Benzeri bir kaç reklamı daha var; arkasında hırsız evi soyarken "benim evime hırsız girmez" diyen adam v.s. Bu reklamlara takmış durumdayım şu ara, bana bir şey hatırlatıyor ama ne? Neyse efem neticede boş konuşmamak, içini doldurmak lazım söylediklerimizin yoksa gün gelir yatsıya kadar mumu yanan adam gibi oluruz da bi Allah' ın kulu inanıp yardım etmez bize Allah korusun.

-Sonra ŞU, ŞU ve ŞU şarkıları dinleyerek başladım güne, hava yağmurlu bir de haliyle biraz sessizlik, biraz hüzün v.s.

-Dün Vilma arkadaşımla uzun bir telefon görüşmesi yaptım, haliyle burda "Yat uyu dana" başlıklı edebi yazımda yaşadıklarımdan da bahsettim. O da yanlış hatırlamıyorsam Bodrum' da cereyan adan bir olayı anlattı. Adamın biri yüksek sesle müzik çalan Bar-Kafe-Cafe-Herneyse bir işletmenin inadına, ordan daha yüksek Db de ses çıkartabilecek bir düzenek kuruyor ve o işletmede müzik sesi her yükseldiğinde karşı atak olarak sanat müziği çalıyormuş. Bu böyle bir zaman devam etmiş, sonunda birileri ricacı olmuş ve neticelendirilmiş kargaşa. Bu olaydan sonra benim evin etrafında yapılacak her gürültüye şekil olarak eş, desibel olarak bi tık üstünde gürültüler aramaya karar verdim.Misal kadın kahkahasına karşı Erol taş gülüşü, 12:00 dan sonra çalıştırılan çamaşır makinesine karşı Elektrik süpürgesi vs. Du bakalım başarılı olacak mıyım?  yalnız Pazar sabahın körü son ses müzik dinleyeceğim, uykusuz gecelerimin acısını çıkartmam lazım. Göze göz dişe diş arkadaş...


-Belki işini ve işyerini seçebiliyor da insan oradaki insanları seçemiyor, patron değilse şayet.  Öyle olunca da onun "a" sı benim alfabemde olamaz arkadaş diyeceğin adamla aynı yerde çalışmak durumunda kalıyorsun. Düşünün "a" sız bir dilin ne kadar anlaşılır olacağını artık. 


-Yazarak anlaşmak zor iş derim genelde bilirsiniz. Bir de bazı modeller vardır "hadi lannn" yazar ama ben "gidiniz efendim dedim size, siz yanlış anladınız" derler ya, o insanlardan her türlü uzak durmuşumdur. Sen ortamı düzeltmek için, inanmayarak da olsa "pardon, benim öküzlüğüm, ben yanlış anladım." desen de o hala bildiğini okur, evet sen bi öküzsün der ya....   bırakıp gitmek, muhatap olmamak en güzeli. 


-Neyse bugün çarşamba ve ben acıdan geçip güzelleşen hallerimden de sıkıldım. Son olarak kullanıcı adımı aldığım şarkıyı da size dinleterek "cem" olarak devam ediyorum... ben bulamadım dinletecek bir yer, siz bulabilirseniz şarkı; Murat Yılmazyıldırım-Acıdan Geçtim Güzelleştim

Cem

9 yorum:

  1. Ben çok iyi buluyorum bu reklamları.Adamlar çok gerçekçi yapıyorlar.Çünkü biz de hakketen böyle düşünüyoruz :) Gerçi yaptırıyor muyum?Yooo.

    ''Sen ortamı düzeltmek için, inanmayarak da olsa "pardon, benim öküzlüğüm, ben yanlış anladım." desen de o hala bildiğini okur, evet sen bi öküzsün der ya.... bırakıp gitmek, muhatap olmamak en güzeli.'' İşte bu adamların agızlarına agızlarına vurasım var.Ama heryerdeler,çare yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet iyi reklam ve son zamanlarda icraat olmadan konuşan insanları hatırlatıyor bir de bana...

      Sil
  2. Ev aldık, seneler önce... Sİgortsaını taşınmadan yaptırırız dedik. Bir hafta sonra yangın çıktı.. Sigorta çok önemli, o reklam kuşağı insanlarımızdaki ortak ihmalkarlığın altını güzel çiziyor.

    Çeşme'de bir disko bulunduğu koyu sabahın körüne kadar yüksek volümlü müziklerle inim inim inletince Koyun tam zıddı ucundaki bir ev sakininin tepesi atıyor. Şikayet etmedik yer bırakmıyor. Sonuç sıfır. Uyku haram oluyor ona ve koydaki düer ailelere. Bakıyor olacak gibi değil adam discodakinden daha büyük kabinleri en gelişmiş müzik sistemini alıyor. DÜrbünler elde bakıyor kalabalık ne zaman coşuyor, açıyor müziği dayıyor mehter marşlarını, onuncu yıl marşını, gençlik marşını. Vb marşları. Müşteri orayı gürültülü bir disco olarak tanımlıyor, orada eğleneilemeyeceğine kara veriyor, mekan sahipleri hizaya giriyorlar. :) Ama gecenin bir vakti bu müzzik çekilir gibi değil... Bİzim evin 1i5 km kadar ilerisine bir eğlence yeri açtılar bir kaç sene önce bir yaz uyuyamadık, imzalar toplayıp şikayet ettik sonra mekan bir cihaz aldı gürültüyü karşıya geçirmeyen, sonra da mekan da bir cinayet işlenince müşterisi azaldı, şimdilerde sesi çıkmıyor ama tahtaya vuralım.

    Evin 1 km ilerisinde bir konser mekanı açıldı bir de ikis ene önce onu durdurmak mümkün değil ayda bir serdar ortaçdır, şudur budur onların konserini evden dinlemek zorunda kalıyoruz. Çekilir dava değil. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olayın doğrusu bu demek. azminden dolayı kutlamak lazım adamı, hiçbir masraftan kaçınmamış, tebrik ediyorum.

      bazı yasaklar söz konusu olunca insanlar başlıyorlar bağırıp çağırmaya fakat unutmamak lazım, özgürlükler başkasının hayatını kısıtlamamalı. orda bi dur deyince de kimse gücenmemeli. önceliğimiz para kazanmak değil insan ve onun bireysel hakları olması lazım. amaaan ne diyorum ben yaa, kimin umrunda bunlar..:)

      Sil
  3. Güle güle acıdan geçtim güzelleştim,hoşgeldin Cem...

    YanıtlaSil
  4. Şarkıyı bulamadım dinleyecektim ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben tekrar rayayım, bulursam eklerim.

      Sil
    2. http://www.loglar.com/song.php?id=14471

      en azından sözlerini okuyabilirsin.

      Sil