11 Haziran 2012

SOYUTA AŞK

SOYUTA AŞK - 1

Tek kanallı dönemlerde başladı benim hayatı aymam. Siyah beyazdı o zaman ekran ve bir gün; yeni tv üstelik renkli ve ikinci bir kanal.. inanç dünyasının başlangıcında gösterilen doğal güzellikler gördüğüm renklerle aynıydı, ama orda görünce şaşırdım, sanki hiç görmemiştim.. sonra despottu benim ailem, kendi içinde yaşardı sevgisini, saygısını.. doya doya sarılmadım mesela anneme ya da babama ve hatta kardeşlerime. Uzaktan sevdik biz her şeyi, uzaktan bakışlarımızı bile saklayarak. Özgür bir çocuklugum olmadı mesela, doya doya kuma çamura batarak oyun oynamadım, kendine has bir hayatın içinde figürandım işte.. senaryosu yazılmıştı, ben çok şey katamadım..

Klasik çocukluk aşkları yaşadım, ilk ergenlik döneminde depresif aşklar (aşk) geçti hayatımdan ama kimseye doya doya ‘’ seni seviyorum’’ demedim. Kendi içimde yaşadım her şeyi, bakışlarımı bile saklayarak…

Ve orta yaş dönemlerime hızla yaklaşırken ya da yaklaşmışken baktım bütün her şey tek kanallı dönemlerdeki gibiymiş, değişmemiş. Ve anladım ki hala uzaktan seyrediyorum hayatı, üstelik küfrederek.

Neden mi bütün bunları yazıyorum?
kendimi ifade edemediğim zamanlar oldu, hem de çok oldu. Eşim dostum ve diğerleri beni yanlış anlamayın, şimdi sorunların kaynağına yaklaştım sanırım, son bir silkelenme gerekiyor hayatımda, son gücümle.. biliyorum ki bunu aşarsam, huzurlu bir hayat beni bekliyor.

Ve işte başlıyorum;

Sana hiç söylemedim değil mi, Seni seviyorum…/28.04.2009

SOYUTA AŞK - 2

Kaynağı sen gibi gözükse de,
mekansal memnuniyetsizliğimdendir sıkıntım.
Kendine yontuP böbürlenme.
Aşk bu değil, aşk bundan öncede.../08.05.2009


SOYUTA AŞK - 2 ( GENİŞ AÇI )

Kaynağı sen gibi gözükse de, mekansal memnuniyetsizliğimdendir sıkıntım. Öyledir çoğu zaman, bütün sıkıntılarını tek bir noktaya toplar ve sonra ona döker bütün acılı sözlerini. Şimdi sen varsın; soyutsun, bedensizsin ama bir yerde, bir şekilde varsın ve ben sana kusuyorum bütünümü.Ve aşksal söylemler dökülüyor sana, ve biriciksin, ve teksin diyor özden bağımsız dil. Aydığında, sıkıntılarını hafiflettiğinde kendini sorguluyor bünye. Doğrusunu arıyor, söylemlerini sorguluyor..

Aynı gitgelleri, anlamsız bir geçemeyiş dönemini yaşıyor bu beden şimdi, bozuk plak misali.
Yine ve, yanlış anlama.. soyutsun, bedensizsin ama özsün, cansın.. İyi ki varsın, anlamlısın..
Yine de, kendine yontup böbürlenme.
Aşk bu değil, aşk bundan öncede.../09.05.2009


acıdan geçtim güzelleştim

13 yorum:

  1. Gerçekten bahsettiğin gibi bir çocukluk yaşadıysan üzüldüm.
    Peki ama bunları göre göre neden hala sevgini,acını,sevincini dışa vurmuyor sende kendi içinde yaşıyorsun?
    :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazıdır deyip geçelim en güzeli..:)

      sadece "ağaç yaşken eğilir" desek yeter sanırım.

      Sil
  2. Yok bence ağaç yaşken eğilsede bazen ilerleyen dönemlerdede eğilme yoluna gidebiliyor.Benim babamda pek sevgi görmemiş yada biz ona uzaktan sevilmişl diyelim ama kendi sevgisini göstermesi bambaşka bişey.Görmemiş yaşkende eğilmemeiş ama bize gereken sevgiyi aşıladı
    :)))
    Neyse kendine iyi davran,çevrenede
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya böyle acıların çocuğu gibi bir durum çıkmasın ortaya..:) Bence Türkiye' de bir çok aile yapısı bu zaten. anne-babanın yanında çocuk sevmenin ayıp olduğu kuşak çok uzağımızda değil, ki hala aynı yapıda olan aileler var. ben daha çok dönemin bizdeki sıkıntılarını anlattım, kişisel değil yani. öyle işte...

      teşekkürler

      Sil
  3. "Kaynağı sen gibi gözükse de, mekansal memnuniyetsizliğimdendir sıkıntım. " Ben bunu çok iyi biliyorum. Bendeki yansıması ile sendeki aynı mı bilemem ama.. çoğu insan dışarıdan aşk acısı yaşadığımı sanırken, asıl kaynağını başka yerden alan bir sıkıntıdır içimde yayılan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bendeki fark kendim de aşk acısı çektiğimi sanıyorum. dur sanmıyorum da...

      şöyle oluyor özlüyormuşum gibi oluyor da.....


      ooof çıkamadım içinden..:)

      Sil
    2. ama ortada bir aşk olmuyor bu zamanlarda, bu kesin...

      Sil
  4. Bazen bazı yazılarda kendini bulur ya insan..
    Şimdi sanki kelimeler bana hitap ediyor, sanki beni yazıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin kuşağı bilmiyorum ama özellikle bizim kuşakta çok insan var böyle.

      Sil
  5. Ben kendi çocukluğumu gördüm yazının giriş bölümünde..
    Anne-babayla mesafeli, sevgisini içinde yaşayan türde..
    Anneannemle gideriyordum bu ihtiyacımı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anneanne faktörü bir çok eksiği kapatmıştır eminim, şanslısın.

      Sil
  6. Bir kaç anıyı canlandırdı yeniden gözlerimin önünde bu yazı.

    YanıtlaSil