19 Haziran 2012

AŞAĞIDAN BAKTIM...

İkili ilişkilerin doğal ağırlığı bir yana, rütbelerle zenginleştirdiğiniz! hayatınızın ego savaşlarıyla dahada şekillenen tepeden bakma hallerinizden sıkıldım. Hep daha aynılaştırılmış hayatları hayal ettim, ilk gençlik yıllarında yüzdüğüm komünizm sularında. Soyut değildi tabi kavramların içi, ben kendimde soyutlaştırıp yaşanılası kılmıştım o denizi. Şimdi anladım ki, başımda kavak yelleri esiyormuş, esmiiişşş geçmişş....

İnsan başka birşey. İnsan özünde biriktirdiği, aklıyla zenginleştirdiği sesdeş kavramların ayrı anlamlarını öyle ötekileştirmiş ki, sesdeşliğine kinayeli söylemler göndermeden edemiyor olgunluk dönemlerinde.

Bir gün, olurda bir gün o rütbelerden birine sahip olursam insan aklına uyup, onu öyle sıradanlaştırıp öyle aşağılayacağım ki sizin biriktirdiklerinize inat, rütbenizden utanacaksınız o az çalışan aklınızla. Bende geçer karşınıza en klasik tavrımla yakarım Amerikan tütünlü sigaramı. Korkma dumanından sana da üflerim aşağıda bıraktığım burjuva koltuğunuza, nasiplenirsiniz.

Burda açık açık ümüğünü sıkmayı isterdim de, sen ve senin yarım aklının türevlerinin oluşturduğu düzende dahada hiç olmaktan korkuyorum. Buyrun sigara içme sırası sizde, tütününüzün markasını önemsemeden üfleyin dumanını korkularıma, sırıtarak..

Bu da benden armağan olsun keyifli hallerinize..


acıdan geçtim güzelleştim

13 yorum:

  1. Sinirlisin?
    Ama umutlu da.
    Ve Kazım ne güzel oldu.

    YanıtlaSil
  2. O rütbelerden birine sahip olup da, onu sıradanlaştırırsan, seni sevecek ve saygı duyacak olanların, rütbeyi uğrattığın değişimden ötürü uğratılacağın zarar anında sana hiçbir faydaları dokunmayacak. Yeni rütbeliyi selamlamakla meşgul olacaklar. Sen silinip gittiğinde önlerinde açtığın yeni ufuklara boş gözlerle bakıp; yolunda gitmeyen, adını koyamadıkları bir şeylerin verdiği rahatsızlığı, eksikliği hissedecekler.

    O iğrenç rütbeler, ona değer verenler için ölümcül, uğruna herşeyi yapıp, mübah sayacakları yüce ünvanlardır. Öyle etiket delisi ki onlar; onlarla başa çıkamazsın.
    Deneyebilirsin ama.
    Ben denedim.
    Olmadı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında doğru. hem bi zaman sonra sen anormal olursun. deliler köyünde akıllı geçinmenin ne alemi var, sanki hiç derdim yok.

      Sil
  3. Bahsettiğin o rütbelerden birine sahip olmak öyle kolay iş değil.
    Üzerinde taşıdığın insanlığa dair elbiseni bi değiştirmen lazım. Beynin ve ruhun da dahil buna tabii...
    Yapabilecek misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yahu, insan olup kariyer sahibi de olabiliriz bu hayatta ben bile o kadar umutsuz değilim...

      Sil
    2. E, tabii ki olabiliriz..
      Ben büyük bir koltuk kapmış ''üst rütbe''lerden bahsettim ama. Törpülüyorlar onlar insana ait duyguların çoğunu. İşte bu dediklerim arasında cımbızla arasan belki bulabilirsin o dediğinden..

      Sil
  4. Yazının hiçbir yerinde yer almıyor oluşum ya da en azından böyle düşünmem sanırım güzel bir şey...

    Hitler de kendisini iyi bir insan sanıyordu :)

    İnsanların saçma bir yaşam sürüyor oluşları hayatın saçma olduğuna dair kanıt değildir. Siz, "ben de saçma yaşayarak, sürdükleri yaşamın ne kadar saçma olduğunu onlara göstereceğim" diyorsunuz. Bence bu çok saçma...

    Sevgili Aylak Palahniuk'tan dip sosları ile bezeli bir söz hatırlattı bugün; "Eğer ne istediğini bilmezsen, bir bakarsın istemediğin bir sürü şeyin olmuş..."

    Bence sizinkisi de o hesap...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru doğru, en güzeli kariyer sahibi olup bugün kariyer sahibi olanlar gibi davranmak. yazı eski bir yazı aslında, şuan o yazıyı yazdığım konumun bi tık üstünde bulunuyorum. aman gelsin rütbelerimmm...:)

      Sil
    2. :) Söylediklerinizi yapabiliyor oluşunuz kendi evreninizden bakınca güzel sanırım ve bi tık üstte bulunarak dahi olsa hayatla altta kalanın canı çıksın oynamak bence çok riskli :)

      Sil
    3. bi yanlış anlaşılma var ama yorumumdan mı yazdıgım yazıdan mı bilemedim..:)

      Sil
    4. Ben, benim anladığımı söyleyeyim; Kariyer olarak sizden üstte yer alan insanların tepeden bakışlarına maruz kalıyorsunuz fakat yarın siz de aynı pozisyona gelip üstten bakmaya devam edeceksiniz. Yanlışsam affedin.

      Kaldı ki siz bu durumda bi tuhaflık görmüyor da olabilirsiniz! Saygı duyarım...

      Bir köle, kölelikten kurtulduğunda ilk hedefi bir köle edinmek olurmuş ya, benim anladığım budur.

      Kölelik kavramı günümüz iş dünyasındaki statümüzdür, yanlış anlaşılmasın da :D

      Zeugma ile benzer bir çıkarım yaptığımızı fark ettiğimi de söylemeliyim.

      Sil
    5. "Bir gün, olurda bir gün o rütbelerden birine sahip olursam insan aklına uyup, onu öyle sıradanlaştırıp öyle aşağılayacağım ki sizin biriktirdiklerinize inat, rütbenizden utanacaksınız o az çalışan aklınızla. Bende geçer karşınıza en klasik tavrımla yakarım Amerikan tütünlü sigaramı. Korkma dumanından sana da üflerim aşağıda bıraktığım burjuva koltuğunuza, nasiplenirsiniz."

      kişilerin tepeden bakmasına vesile olan koltukları normalleştirmekten bahsediyorum. dumanı da tepeden bakmayı adet edinmişlere karşı üflüyorum "makamınızın bi halt olmadığını gösterebildiğim için" demeye çalıştım. ayrıca ben bi köle sahibi olsam önce ben ona kölelik yaparım utancımdan..:)

      neyse eksik ya da yanlış yazmışım ki yanlış anlaşılmış.

      Sil