13 Mayıs 2012

MAYISIN İKİNCİ HAFTASI


Bugün bütün yazılı ve görsel medya da bu gün kutlanacak. Birileri annesine mesajlar yazacak, ne bileyim çiçekler alacak, hediyeler verecek.

Ben hiç kutlamadım anneler gününü, anneme söylemedim böyle şeyler. Biz böyle yetişmedik, böyle günleri önemseyen ailelerden olmadık hiç. ama bir zaman sonra öğretilmeyen talepler gelmeye başladı; tepkisiz kaldım, kalıyorum. Başka olsaydı keşke bile demiyorum artık, bi standarta bağlanmış gidiyor bu gibi günler. Bazen acısını hissettiğim oluyor, bazı bozuk zamanlarımda başka hayatları özlüyorum, yok hayır özlemek değil tadını almadığın, bilmediğin bir şeyi özleyemezsin.. o zaman başka hayatlara özeniyorumdur en doğrusu, ama sonra geçiyor, burda, bu hayatta kalıyorum ( başka seçeneğim mi var?)..

Ve kimseyi suçlamıyorum, annemin bana olan sevgisinden de şüphem yok. Tek eksiğimiz başka kültürlerle yetiştiğimizdir ve hatta ait olduğun kültürle yetiştirdiğin ben, geçmişle olan kavgamı artık ait olmadığım kültürde kalan çocukluğuma bağlıyor olabilirim.. Neyse, bu günü de kavga meydanına çevirmeyeyim içimde şimdi..

Ben hayırsız evlat değilim, hayırsızsam kendime olduğu kadar hayırsızım.. Yani kendimden bıktığım zamanlar çok, bu halde kime ne hayrım dokunsun..

Neyse bu yıl vesile olsun blog, hep içimden kutladığım bu günü şimdi buraya yazarak daha nesnelleştireyim; birlerinin okuduğunu varsayarak..

Anneler gününüz kutlu olsun anne ve tüm anneler..


acıdan geçtim güzelleitim/10.09.2009

13 yorum:

  1. Dayatmalar...

    Hayatın içindeki her şey hayatımızda neyi nasıl ne zaman yapmamız konusunda üzerimizde baskı kurma peşinde sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki iyi bir şeydir yılın belli günlerinde özel insanları hatırlatmak, üstüne basa basa. Ama sonradan olmuyor işte...

      Sil
  2. Öyle olsun istemedin belki ama bence en güzel anlatmışsın bu günü.. anneyim ben ve ağzımdan hiç de öyle süper şey anne olmak gibi şeyler çıkmıyor. buna rağmen kızımı seviyorum annemi de.
    "... hayırsızsam kendime olduğu kadar hayırsızım.." sözünü çok sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Karöshi. zor değil mi annelik. ben olsam beceremezdim sanki, çok büyük bir sorumluluk.

      Sil
  3. bu gün anneler, yarın babalar günü..başka bir gün bilmem ne günü..v.s..
    sonu yok ki bunun..
    ya annesi olmayanlar peki?
    kapitalist düzen, insanların anlık mutluluğunu bir araç olarak kullanıp çabucak tüketmeye bakıyor..sonra gelsin başka bir gün, başka bir araç.
    zihniyet değişmedikçe, hep birileri için bu tür günler kutlanmaya ve birileri de zengin olmaya devam edecek malesef..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orası öyle tabi ama bütün bunları bir zamandan sonra anneme anlatamam, eskiden önemsemediği bu günleri önemsemeye başladı... o da haklı aslında, en azından sözle, ama...

      Sil
  4. Ben de ilk defa bu sene annesiz kalan ve bunu algılama çabalayan bir çocuk için bu günü sorguladım içimde;rahatsız oldum,içim sıkıştı ..Acaba herşeyi bir nebze abartıyor muyuz? Seviyoruz böyle şeyleri. Sevgililer günü,Anneler Babalar...İçini doldurmayı başaramadığımız herşeyin ambalajına önem veriyoruz..

    YanıtlaSil
  5. Ne denirse densin sütlaç kokan annelerin, ananelerin anneler günü kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  6. özel günler güzeldir yahu...

    annesi olmayan çocuklar ne yapasın
    dememk lazım ama
    annesi olmayan çocuk olmaz ki
    doğuruken ölse bile her çocuğu annesi doğurur yahu..
    ille somut mu olmalı
    herkes içindden dahi geçirse
    "günün kutlu olsun" diye
    bu dünyada değilse bile malum olsa o anneye de
    fena mı?
    seviyorum ben özel günleri (kadınlar gnü hariç, o tamamen başka bir mevzu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içten olmuyor, bir hediye olmasa da somut bir cümle istiyorlar. kutladık nihayetinde tabi..

      Sil
  7. hiç sevmem anneler gününü,
    kutladığım oldumu oldu
    hediye siparişleri olurdu üstelik..
    son iki hatta üç yıldır yapmıyorum
    içimden gelmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıkçası ben de çok zorlanıyorum ama bu aile içi iletişim şeklimizden belki.

      Sil