23 Nisan 2010

ÖZGÜRLÜK

özgürlükleri bireylere sunarken onların eğitim düzeyleri, kültürü, hayata bakışı da göz önüne alınmalı. Bunlarda ki eksiklikler elbette özgürlüğü kısıtlamamalı lakin kişilerin eğitim adına eksiklerini tamamlamaları için gereken yapılmalı... Üniversite açmakla bunun olmayacağını çoğumuz kabullendiğine göre, yeni çareler aramak lazım...

Örnekse;

benim yaşadığım yerde sokakta alkolü serbest bırakmak, tek eğlencesi gece ailesiyle dışarı çıkmak olan kişilerin eğlencesini elinden almak gibi bir şey olur. Eşiyle, kızıyla dışarı çıkıp cinayet işleyerek geri dönmesi pek mümkün olur aileden birinin. Ha tabi alkol tüketilen mekanlara kısıtlama getirmenin de çare olmadığını yaşayıp görüyoruz. Mekanlar kısıtlanıyor dağ, bayır, orman naralarla inliyor, ne ala...

Ve iktidar partisine muhalefet olsun diye (belki de kendi bakışı bu) ''fuhuş yapan kadınların da bu işi yapmakta özgür olduklarını, genelevlerini kapatmamak gerektiğini'' söyleyebilecek bi muhalif siyasetçi oldu bu ülkede, üstelik kadındı! kendileri. Birde bu işi yapana sormak lazım ''kendini ne kadar özgür hissediyorsun?'' diye. İlgili kişilerin maddi durumunu düzeltmenin ve onlara bir iş sağlamanın da durumu çözmeyeceği ortada. Onlara psikolojik-sosyolojik v.s. eğitim verilip, satılk mal değil insan olduklarını hatırlatmak lazım.

her şeyi ''özgürlük'' temelinde değerlendirmek gibi bi zaafı var insan oğlunun işte. Ben böyle bir özgürlüğü kabul etmiyorum, isteyen istediği gibi yaftalayabilir...

Özgürlükler toplumun bir arada ve insan gibi yaşayabileceği şekilde düzenlenmeli, bireyin hakkı bireye verilmeli.

Velhasıl hocam, sokağa çıktığımda özgürce oturup çakır keyfi muhabbetler edebileceğim mekanlar ve seksi aşkla ve hür iradeleriyle yapan bireylerin kol gezdiği akıllı başlı insanlarla dolu bir ülke istiyorum (ülke ve özgürlükler adına daha çoook isteklerim de, konuyla bağlamak adına kısa kestim)..


gereksiz adam

8 yorum:

  1. ama bütün bu dediklerini başarabilmemiz için, dünyayı önce yeniden bir toz bulutu haline geri getirmemiz, sonra yeniden başlamamız gerek biliyorsun değil mi?

    YanıtlaSil
  2. o kadar vahim durum yani... ki biliyorum böyle olduğunu da umut bizimkisi

    YanıtlaSil
  3. Benim hala ümidim var...
    Farkındalıkları yüksek insanların sayısı artıyor ve insanlar farkında olarak, hissederek yaşamanın önemini bence tekrar keşfediyor, unutturulmaya çalışılanları hatırlıyorlar. Kötünün iyisi olarak tanımlıyorum bu dönemi de. Fakat çöküşler olmadan yeniden doğuşlar, dirilişler de olamadığı için bu dönem de bu şekilde yaşanmalıymış demek ki diyor ve bekliyorum. İnsanların içinde sadece güzelliklerin olduğu bir dönem gelecek. Kıyamet diye tanımlanan da bundan başka değil sanırım...

    YanıtlaSil
  4. @NzN

    biraz insan içine karışınca (eminim sende yapıyorsundur ara ara ) az biraz ümidimi kaybetsem de, benim de hala umudum var ama çok zaman sonra, çookk...

    YanıtlaSil
  5. evet evet ara ara ben de karışıyorum insanların içine :) eskiden canım acıyordu yapılanları ve yaptıklarımı gördükçe. ne kadar yanlış bir yolda gidiyoruz, insan doğasında, özünde bu yok diyerek hayıflanırdım. şimdi farklı bir terbiye yöntemi deniyorum, farklı bir yerlerden bakmayı ve bu bakışı benimsemeyi çalışıyorum. kolay değil. ego hortlayıp ele geçiriveriyor beni ama bunu bile farkında olmak onu zamanla öldürmeye yetecek diye inanıyorum!
    sobelemekten öte bi şey değil yani...

    YanıtlaSil
  6. sen dahi kendini terbiye etmekten, ego savaşından bahsederken o bahsi geçen sokakta ki, dünyayı algılamakla bile uğraşmayan kişinin düzelmesi, istenen düzeye gelmesi çok zaman alacak bu anlamda... ondandır ki benim umudum gelecek kuşaklara dair... sanırım biz treni kaçırdık..

    YanıtlaSil
  7. kimin istediği düzeye, kim gelecek? durumu böyle ortaya koyunca haklısın diyorum. fakat kimin ne zaman, ne yaşayacağı belli olmadığı için bu değişimin de ne zaman yaşanacağı belli olmaz. hem ha bize denk gelmiş ha torunlarımıza, fark eder mi? bir yerlerde bunun kırılmasıdır önemli olan. her şey olması gereken zamanda oluyor. biz ne kadar istersek isteyelim fark etmiyor işte. can acıtan kısımlardan biri de bu...

    YanıtlaSil
  8. Gelecek kuşakta olması da beni umutlandırıyorsa fark etmez ne zaman olduğu-olacağı... yeterki değişsin bazı şeyler..

    ''benim hala umudum var'' dememin sebebi de budur zaten.

    YanıtlaSil