29 Mart 2013

SAYFİYE

-ağır çekimle, heceleyerek değil ama usul usul okumanız tavsiye edilir. Böyle bitkinmiş gibi, üşeniyormuş gibi, uykudan yeni kalkmış gibi-

Karşımda duran denize dalmışım bi gör. Sırtımda bulutlardan sıyrılmış güneş ışığı, alnımda tepemde dolanan martının gölgesi. Gagasına yandığımın kevaşesi, buluta karışmış kanadının rengi, bir de detone çıkıyor sesin, yediğin balığa yazık...

Heeeyyy, solumda duran ve bi kısmının bakımı ve boyası yapılmış kayıklar. Kırmızı çizginize aldanıp derininizde seviştim bilinmezle. Salla küreklerini boşa ve hatta denize. Kayık da akar yolunu bulur, harika.

Bu oturduğum bank, biraz önce yağan yağmurun kurumayan damlalarını kurutan pantolonum. Kollarımı açmışım iki yana, sanırsın bi Can Yücel şiirine klip olacak fotoğrafım; Duru bi yeşildi ortalık, akşam güneşi kırılmış bi mızrak boyu, ve çocuk sesleriyle iniyordu ışık, Ağlarda sanki dargın bi kılınç balığı...*

Dibimde dolaşan bu siyah kedi, elim kısa kestirdiğim saçımda, aklımda hayatıma nükseden uğursuzluklar. Ohhooo, çok zaman olmuş şansım döneli, kura çekilince bana çıkan güzelliklerin sayısı artmış, amenna. Getir yalnızlığım, dirseğinden öpeyim seni.

Karşımda duran Karadeniz' e dalmışım bi gör. Aslına rücu etmiş bi zamandır, dalgalı. Damlaları vurur yüzüme her dalga sonrası. Ah büyüdükçe rengi koyulaşan martı, ah solumdaki ayarsız kaldırım, ah o kaldırımın çantasını sürüye sürüye yürüyen makyajı akmış gülü....

ahhh bahar, çiçeklerini yüzüme döken bahar, üşüdükçe üstümüzü örten bahar; kuş sesi, dalga sesi, martı sesi, çiçek bahçeleri, ışıl ışıl sabahlar....  ah bahar...

cem ben, aklı fikri sayfiyede

---------------------------------------
*Can Yücel, Bi Damlacık şiirinden

17 yorum:

  1. Dediğiniz gibi okudum. Değişik bir hal aldı, kabul ediyorum.
    Bende kendimi Marmara'ya daldırıversem ya.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. marmara karadeniz i tutmaz ama sen yine bi dene :)

      Sil
    2. bir de şu dediğiniz gibide ki -iz ekinden bi kurtul, salla yani, boş ver.

      Sil
    3. :) bu haftasonu pek mümkün görünmüyor gibi gibi.
      Peki.. :)

      Sil
  2. ..Ok zaten yeni uyandim sayilir:)

    Siyah kedi oraya olmamis can yücel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. e siyah kedi en çok can yücel şiirlerine yakışır.

      yakışmaz mı yoksa?

      e günaydın o zaman, bu saate kadar uyumayı nasıl beceriyorsun, bana bi akıl versen :)

      Sil
  3. gec yat, gec kalk:p

    nasil ama?:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gece 03:00 da yatıp en fazla 09:00 da kalkıyorum (kesintili ) :))

      Sil
  4. hmmmm:) o zaman yapacak bisey yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. e bizim yaş olmuş 35 tabi : )

      Sil
  5. Kaç defa okudum bilmiyorum , her yolu denedim. Gece bir de uyurken okumayı düşünüyorum . Şansı mı döner insanın yoksa farkındalığı mı artar? Neyse mutluluğun cuma ile mukayyed olmasın ( buraya hangi kelime gelir bilemedim ) ha bu arada çok uyuyorsun :)) 4 saat iyidir , ömür kısa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyumak mı?

      parçalı bulutlu benim uykularım; karmakarışık, yarı uyanık vs. öyle olunca da 7 saat de uyusam olmuyor ki o kadar uyumuyorum toplamda :)

      "sınırlı" olmasın olabilir ya da cumaya bağlı kalmasın da bi ihtimal. :)

      yasalarda kullanılan dilin etkisi, sende ki bu durum sanırım..

      Sil
    2. mukayyed in ne olduğunu biliyormuş gibi yazmışım. Önce anlamına baktım sonra yerine gelecek kelime hakkında fikir yürüttüm. Belirtmeden geçmeyeyim dedim :)

      Sil
    3. kaliteli uyumak lazım da...nasıl ?

      Sil
  6. yasla alakasi mi olurmus. yasla alakasi olsaymis 22 yasindaki ben sabahin 9 larinda uyanmam gerekirmis, senin ise öglenin 12 lerinde. dengesiz oldugumuz ne kadar da belli:d vah halimize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanlar yaşlandıkça daha az uyurlarmış ve sık sık uyanırlarmış :)

      Sil
  7. Dikkat bu havalar üşütmesin vücudunu, tamam amenna ruha iyi gelirde. Ahh bir de hamak olsaydı iyiymiş.

    YanıtlaSil