31 Temmuz 2009

SORGULAMA

İslam dinine hizmet eden imamlar ya da diğerleri ölüm sonrası kişinin mezarında pencere açılacağını, günahkarsa cehennemi, değilse cenneti kıyamet gününe kadar seyredeceğini söylerken, ülke burjuvası(genelde) ölen kişilerin dünyayı yukarından bir yerden seyrettiğini (neden yukarısı bilen yok sanırım) ya da yanımızda olduklarını ama bizim onları görmediğimizi iddia ediyorlar. Tamam biliyorum ikinci maddedeki iddiacıların, iddialarını bilgi temeline dayandıramadıklarını lakin inanasım olduğundan herhalde sorgulama gereği duydum kendi içimde çok zamandır..

Şimdi bilmek istiyorum (hani belki bilen çıkar) hangisi doğrudur. Ben temelsiz olsa da ikinci seçeneği pek bi seviyorum ya da diğerinden fazlaca tırsıyorum dünyada biriktiremediklerimden.

Söylemeden geçemeyeceğim, insan denen canlı dağlardan-taşlardan çok daha dirayetli değil mi?

(Ben burdan yola çıkarak çok sonuca ulaşırım, bu yüzden bunun ne önemi var demeyin arkadaşlar.)

BİRDE DÜNYA ÇOK ACIMASIZ BE HACI..

gereksiz adam

12 yorum:

  1. :))) Alemsin.
    Ben genelde rakıyı ya balıkla yada ezine peyniri ile içmeyi tercih ederim. Ama masamda genelde bu ikili yanyana hiç gelmezler. Birbirlerini sevmediklerinden değil, sakın yanlış anlama. Masanın adabına ve içilen o badenin gösterişli ihtişamına duydukları saygıdan ileri gelir bu.

    Buradan yola çıkarak her düşünceye saygı gösterilmesi taraftarıyım ama adabı eleştiren yozluğunda direk karşısındayım. Çünkü zaman geçtikçe içine edebilme ihtimalinin olabilirliği artıyor be arkadaşım. İnsan herşeyin içine eder, bunu iyi bilirim. Lakin kaşarlık genlerimizde var malesef.

    Sencede öyle değilmi :)

    Sevgilerimle Dostum

    Ahmet

    YanıtlaSil
  2. nerden aklına geldı bu konu.ama guzel yazmıs hatta sonunu cok guzel baglamıssın.

    YanıtlaSil
  3. rivayete gore einstein 2kere 2nin kaç oldugunu hep unnuturmus!!.
    simdi sende siirden, hayattan, insana dair vb...herseyi iyi yaziyon ama takildigin noktaya bak. 'yukaridan mi yoksa pencereden mi?' ikise cani ceheneme.
    Git, quantum'u biraz oku, belki biraz yatisirsin;)))

    YanıtlaSil
  4. http://www.nurpenceresi.com/watch.php?id=247

    YanıtlaSil
  5. @Kara Kalem

    Yozlaştırma.. evet burdan yola çıkarsam çok acayip yerlerde bulurum kendimi eminim. Hayır pencereden göreceğimi var saydıgım sahneler hiç iç açıcı olmaz sanki.

    Kişiler, uzman olduğu konularda büyük kitlelere bilgi vermeliler ya da yönlendirmeliler doğru lakin benim sorgulamam kişisel, aciz hallerimin bi yansıması ve bi şekilde teselli bulmak amacım.

    Sevgi benden.

    @Dolunay

    Bu ülkede yaşıyorum herkes her an herşeyi hatırlatıyor sağolsunlar.. teşekkürler..

    @Jupiter

    Ben takıldım mı ne quantum çözer durumumu nede bir başkası. Belki şöyle olur, inandığım kanaldan bir açıklama ya da bilgisine güvendiğim insanların tesellisi rahatlatıcı olur. Bana da kalsa canı cehenneme de, ananeler çok başka diyor ve ben bu ülkede bu ananelerle yetiştim üstüne ne koysamda aklıma her an '' ya öyleyse'' sorusu takılıyor..

    (Bu arada bloguna yorum yazamıyorum hala, sanırım sorun var.)

    YanıtlaSil
  6. uzun bir konu uzun ve ciddi başka bir pencereden bakmak iyigelir her zaman insan tercihleriyle cennetten bir bahçe de yapar kabri bir ejderha ağzı da ben dinleyince böyle düşündüm umarım dinleme şansın olur her şey gönlünce olsun

    YanıtlaSil
  7. pencere hadisesini bilmem de, hiç duymadım da; tepeden bize el sallamadıklarına eminim:) daha büyük dertleri vardır:)

    YanıtlaSil
  8. insan sona yaklaştığını düşündükçe,düşünmeden edemiyor ahireti,ya da sevdiklerin bir bir çekip gidince bu hayattan,duyduğun,bildiğin tüm kötü şeyleri inkar edesin geliyor,tek bildiğim ne yaptığımız zerre kadar iyiliğin,ne de işlediğimiz kötülüklerin unutulmayıp,bedelini ödeyeceğimiz...

    YanıtlaSil
  9. Kitabın hükmü hakkında hiç birşey bilmeden, bir şey biriktirip biriktirmediğini bilme şansın olduğunu sanmıyorum.. Bilemezsin, belki de heyben dolmuş taşmıştır.. pencereden mi bakarız, tepeden mi bilemiyorum..Ama sanırım bütün sırları şu uykudan uyandığımızda çözmüş olacağız.. Biraz geç olsa da :)

    YanıtlaSil
  10. @Adsız

    dinledim de... neyse sanırım bunun tartışılacağı ortam burası değil. Ben teselli istedim o gün kendimce ve yazdım. iyi geldi, sağol

    @bi dost

    var mıdır?

    @ışıl

    iyilikler unutulmasa da kötülüklere (ufak tefeklerine, zarar vermeyenlerine) tolerans geçilse olmaz mI?

    @cache

    işte o zaman geç olacak dediğin gibi..

    YanıtlaSil
  11. bizim ufak sandığımız kötülükler,ya başkasında derin izler bırakıyorsa..
    çok mu karamsarım ne?? tamam öyle diyelim öyle olsun,ufak tefek günahları silelim gitsin yapılan iyilikleirn hatırına :)

    YanıtlaSil