14 Temmuz 2009

MİMOZA, CHEVROLET, GEÇMİŞ


Mimoza çiçeği bana ilkokul yıllarımı hatırlatır hep ve okul yolu üstünde ki ''mmz'' plakalı siyah chevrolet marka arabayı... Ben chevrolet arabaları hiç sevmedim, sevemedim. O eski model olanları, eski türk filmlerinde ki kötü adamların arabası olan chevroletler.

Sonra ana okulu yıllarım vardı birde, okul öncesi belki de (O da çeşitlendi artık malum). Oyuncaklarım ve pamuk prenses kitabım vardı(cam ayakkabısı olan pamuk prenses miydi yahu). ''Neden pamuk prenses?'' demeyin, seçme hakkım olmadıgından... bizimkiler aldı, bende okula götürdüm ve ondan sonra ne oyuncak arabama sahip oldum tekrar, ne de diğerlerine. Bunun acısı, takıntısı yok içimde.. demek ki onlara benden daha çok ihtiyacı olanlar vardı ve kullandılar. Kırgınlığım, onlarla ara ara oynayacagımız söylemiyle bizden istenmiş olmalarıdır. İnsan kime güvense şaşıyor bazen ve birde kandırılan çocuklarda, yetişkinlere oranla daha derin izler kalabiliyor. Yok bende bi iz kalmadı belkide..

Mimoza demiştim değil mi?

Mimoza birde ''Geçmiş bahar Mimozaları'' dizisini hatırlatıyor bana hayal meyal. Filiz Akın' ı, Nurseli İdiz' i hatırlamaktan öteye geçemiyorum tabi. Ne konusu aklımda ne diziden bir sahne. Az konuşulan, anlatılmak istenenlerin bakışlarla, mekanlarla ve geceyle anlatıldığı bir dizi..

Ben Mimoza deyince çok hüzünlenirim. Bana hatırlattığı chevrolet marka arabadan mıdır, dizi isminde ki ''geçmiş'' ten midir bilmiyorum..

Geçmiş... Ne acayip kelam ''geçmiş''..

artık çok geç yani,

artık çok geç..

gereksiz adam/14.07.2009

14 yorum:

  1. "geçmiş" çok dolu bende bu kelime...
    sonrasında içimi daraltan...

    YanıtlaSil
  2. geç-miş var bi, geç imiş,

    geçmekten gelen geçmiş var, mişli geçmiş zaman ekiyle,

    bi de ayıp olanı var.. ki en fenası o ya. hep de o olur.

    YanıtlaSil
  3. ben mimoza çokkkk severim hele de ada da olursa :)

    YanıtlaSil
  4. şey 'ada da'nın 'da' sı ayrı kalmış, birleştiriversen, rahatsız olurum şimdi ben :)

    YanıtlaSil
  5. geçmiş.. Geçmiş dersin de bir dönüp bakarsın belki çok geç değildir.. Yada belki geçmemiştir..

    Mimozalar.. bunu susmalıyım işte :))

    YanıtlaSil
  6. @Evren

    Yorumu sadece silebiliyorum, değiştiremiyorum ne yazık.. hem önemsiz o detaylar, sıkma canını..

    YanıtlaSil
  7. şu geçmişimden ben de geçip gidebilmek isterdim bazen,bir sayaç gibi sıfırlamak hafızamı ...benim de akşam sefası çiçeği gelince aklımda yüzümde buruk bir tebessüm olur :)

    YanıtlaSil
  8. @ışıl

    bilimin öyle iddiaları var bir zamandır. Hafızadan istenmeyen olayların silinebildiği gibi.. inanması zor ama oluyorsa bende bunu isterim. Belkide anlamsızlaşırız o zaman, başka bir yanımız eksilir.. bu da korkutmuyor değil..

    YanıtlaSil
  9. bu güzel ve düşündürücü ayzı için saol yüreğine sağlıkk.

    YanıtlaSil
  10. @kamikaze

    ne demek efem... teşekkürler..

    YanıtlaSil
  11. Çocukluğumda mimozalar yoktu. Hatta hiç bir çiçek beni hüzünlendiremez. Çünkü ne ağızları var ne dilleri. Ben insanlara baktığımda hüzünlenirim. Çünkü hem ağızları var hem de dilleri.

    YanıtlaSil
  12. Mimozayı görüp hemen okumaya başlayan başka biri var mıdır bu yazıyı? :) Kar tanelerinin bir dalda sapsarı hali mi desem, yoksa mis kokusu ile sokağın başından ben buradayım yolcu diye seslenen bir ağaç mı? Bu yazı beni de çocukluğuma götürdü. Mimoza etkisi :)

    YanıtlaSil
  13. Hacı bak seni bilmem ama chevrolet çok iyi arabadır. :) Gerçekten diyorum asaleti. Duruşu. Çok yakar ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cümlede bi anlam kargaşası var da ben onu yok sayıp bii cevap yazayım sana. Aksi halde iyi mi kötü mü belli olmayan bi araba olduğum sonucuna varacağım ki çok akıllı insan işi olmaz bu. Ya da cevap bu kadar olsun benden.. :))

      benzin pahalı malum.

      Sil