29 Ağustos 2012

UZUN AĞDALI Bİ YAZI YAZABİLİRDİM ASLINDA

sonra başlamadan biter ve 
yine hoşgeldin yalnızlığım benim, sidikli kontesim... 

 cem işte, alışkın yalnızlığa

Şimdi ben burda uzun uzun, ağdalı bi yazı döktürürüm. Kapasitem, ruh halim, havanın durumu, aşk hayatım bütün bunlar için uygun. Hani sen de okur okur içlenirsin sayın arkadaşım ve fakat neresinden tutup, kime maledeceğim kelimelerin anlamlarını onu bilemedim. Kıçı havada, piposu ağzında top sakallı bi düşünür edalarıyla "Kimse üstüne alınmasın, insanları gözlem sonucu kaleme aldım bunları." gibi entelektüel bir cümle de kurabilirim, o potansiyelim var, iyi pazarlarım kelimelerimi de, durumu vicdanıma yediremedikten sonra ne manası olur ki. Üstelik, ne kadar devrik-düşük cümleler de olsa kıymetlidir yazılanlar, öyle herkesin koynuna alıp saklaması ruh halime tersss.

Bi altta, yoruma kapattım ya yalnızlığımı (şimdi buraya eklenip üste alındı o yazı )...ha pardon ya, yalnızlığımla olan kavuşmamı biraz daha dramatik anlatmalıydım. Ben ne yaptım, Can babanın kelimelerine sığındım sade, de, onun üstüne söz söylenir mi, muamma.

Her neyse ya, neresinden tutsam elimde kalıyor hayatım arkadaş. Ben mi bir çırpıda sırtımı dönüyorum, sırtımı daha göstermemle insanlar mı kaçıyor bilemedim. Yalnız kendimle mutlu olmayı öğrenmedikçe mutlu olamayacağıma da karar verdim, hatta uygulamaya da başladım. Kendimle mutluyum bilader, bana mutluluk katmak için gelip ilk fırsatta kaçmaya yeltenenler s.gidin şimdi.

Eeee şimdi ben uzun, ağdalı bi yazı döktürürdüm de.....

cem ben, kendiyle mutlu

30 yorum:

  1. seninle en güzel günlerimiz, senin de benim de yalnız olduğumuz zamanlardı. ne çok gülüyorduk.. akşam eve gelip ben spor yapıyordum.. sen hep yapıyorsun ama.. sonraları ne güzeldi sporun.. ve kitapların.. kitapların sonları, yaşamlarımızda olup bitenler-onların sonları- gibi olmuyor.. toparlayamadım ama.. sen ben kendiyle mutlu olanlarız.. sanırım ikinci biriyle var olmaya çabalamak bizim için bu yüzden zor.. umutlu bir seslenişti bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendine vakit ayırmak, kendin için mutlu ya da mutsuz olmak önemli. Sezen dinlerken kahretmek değil duygusallaşmak, tadını çıkartmak.

      öyleydik bi dönem değim ki karöshi. ağladık, güldük, eğlendik...

      yalnızlığı sevme vaktidir belki, bu aralar ve bundan sonra.

      Sil
    2. bence onu da yapmak şart değil.. gelişine yaşamak lazım yalnızca.. çok kurcalamadan..

      Sil
    3. asıl çözüm bu da kurcalamamak ve ben ve hatta geldiği gibi yaşamak ve ben :)

      Sil
    4. bir şarkı dinleyesim geldi armağan edesim aynı zamanda,
      ''yaşam kadar gerçek yaşamak gibi sahte.....''

      Sil
    5. kumdan kaleler' den dinlerdim önceden, güzeldir şarkı. teşekkürler.

      Sil
  2. O an ki ruh halinle, dünyanın en acılı aşkını yaşamış hissini veren bir yazı yahut şiir dökülebilir. Herkes sanır ki bu kişi ölmüş aşkından. Halbuki çektiği sadece sinek ısığının acısıdır.
    Ama şu var, böylesi bir duyguyu yazabilmektir önemli olan. Bu kandırmak değildir, yalan değildir. Yaşatabilmektir.
    Kimi de ölsede aşkından iki lafı biraraya getiremez çünkü. En dramatik haline güldürür. Ki aslında bu da bir yetenektir. :)
    Birde insanın üzerine yazıları bile yapışır, millet her yazında bir karamsarlık, bir acı arar. Bulan bulur. Seni ordan yakalar. Sende zavallı av olursun, yemi yersin. Yani yine duygusala bağlarsın. Böylesi de güçlü olurlar bazen. :)

    Saçma mı geldi, bana gelmedi. Bence hepsi gerçek. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok saçma değil de ben hangi kategoriye girdiğimi merak ettim birden. sanırım her yazıda bi karamsarlık olanım ben.

      Sil
    2. Bazen hepsinden karışık olabiliyoruz. :) Birine bağlanmamak lazım. En güzeli, renkli olmak. :D

      Sil
    3. aman kabına sığan bi tip olsun da insan. hiiiç çekemem artık kabına sığmayan hayatları :)

      Sil
  3. Mutlu olmayı öğrenmek mümkün mü gerçekten

    YanıtlaSil
  4. Eeee şimdi ben uzun, ağdalı bi yorum döktürürdüm de...

    "Yalnızlıkla ilgili yazmak için yalnız olmamak gerek" diyerek;

    "kimse var mi, beni duyar mi?
    kimse var mi, hep duvar mi?"

    özetle de yalnızlık bazen dört köşe bazen de dört duvar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dışardan bakma evresine geçmedikçe o zamanı iyi anlatabilmek zordur evet. üstünden zaman geçmeli...

      bana dört köşe olması gereken yaşlardayım, öyle olmalı artık ya da öyle olsun artık bak kızıyorum :)

      Sil
  5. Olumsuzluklar tek tek gelmiyor insanın başına hepsi beraber çullanıyorlar. Erkekseniz tek tek gelin demek bile işe yaramıyor bildiklerini okuyorlar. Hayat tuhaf bir yer :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan çağırıyor demek ki, olumsuzluklar da dünden razı. hayat gerçekten tuhaf.

      Sil
  6. Size bir şey söyleyeyim mi, madem ölüm diye bir şey var ve madem biz insanlar diğer canlılardan farklı olarak ölümü bilerek yaşıyoruz, o halde ömür boyu mutluluk diye bir şey olamaz diye düşünmekteyim. Hüzün ki en çok yakışandır bize der ya şair. İnanırım şairlere:)

    Bana göre mutluluk anlıktır. Mesele ömür içerisinde o anların sayısını arttırmaktır:)

    Sonra istediğim kadar kalabalık içerisinde olayım, biliyorum ki yalnızlık ömür boyu:) İnsan kendiyle yaşamayı, eğlenmeyi becerebilmeli:)Benim fikrime göre böyleyken böyle tabii...






    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnızlıktan kurtulmak için el tılan yerler, kişiler ve mevzularda hata yapıyoruz belki de. aşk değil aile olsa mutluluk kaynağımız mutluluk daim de olabilir.

      neticede gerçekten de insan yalnızdır.

      Sil
  7. Yalnızlık en sevdiklerimdendir. Ama zaman zaman.
    En sevdiğimiz şeyler bile zaman zaman.
    Önemli olan bu "zaman zaman" ların doğru zamanda olması:)
    En sevdiğim şey olan patates salatası bile zaman zaman...
    Söyleyince fark ettim ki benim zaman patates salatasını gösteriyor:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de severim patates salatasını. olay bu :)

      Sil
  8. belkide boşvermek en güzeli, halet-i ruhiyen aklıma sait faik'in sözlerini getirdi.

    şu kibritin, şu yanmam diye fısır fısır fısırdayıp da sonradan, peki emret anam yanayım, diyen şu kibritin ışığına bak. bu olur mu arkadaş? böyle bir el sürçmesiyle açılıveren hararet, ışık, bayram gördün mü sen? gül, sevin arkadaş. şu ağzımızdan çıkan dumanlara bak! nasıl uçuyorlar? yaşıyorsun efendi. pırıl pırıl, tane tane, ıslak ıslak. cam cam, billur billur, fanus fanus, çeşmibülbüller gibi yaşıyorsun dostum. dumanlarımıza, cigaralarımızın dumanlarına bak efendi! bu mavi şey nedir? bu insanın içini sevinçten, keyiften parlatan şey nedir? ne kadınla yatmak, ne şarap içmek, ne arkadaşlarla prafa oynamak, ne tiyatro, sinema seyretmek... hepsi bir yana dünyayı seyret. al gözüm bak efendim. işte sana kibrit alevi. işte sana cigara dumanı! hadi uyuyalım hemşerim.

    sait faik abası yanık - öyle bir hikaye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte o sigara dumanı olaydı, iyi olurdu da 8-9 aydır yok :)

      Sil
    2. :) iyi ki yok, ben de sigara kullanmıyorum ama adamın bir kibritin yanışında bulduğu sevinç güzel. bunu bulmak için sigara içmeye gerek yoktur sanırım. sen de kendine bi makarna kaynat, suda dans eden tanelerle mutlu ol olma mı? :))

      Sil
    3. çubuk makarna seviyorum..:))

      mutluyum yaaaa, iyiyim evet. bakayım evet yav süperim, makarnasız üstelik :))

      Sil
    4. hehhh işte bu yaa. üç günlük hayatımız var zati onu tak buna üzül nereye kadar arkadaş.

      o zaman bu akşam senin şerefine çubuk makarna kaynatacağım bakiim mutlu edecek mi :))

      Sil
    5. he he :)

      bugünki işleri bitirebilirsem kesin mutlu olurum, makarna da bitiş saatine denk gelirse değmeyin keyfime :)


      Sil
  9. yorum yapmıştım ama gitmediği belliydi..

    demiştim ki;

    yalnızlığımızı sevmeliyiz ilk başta. ki, hayatımıza biri girdiği ve çıktığı zaman yine asıl sevgilimiz olan yalnızlığımıza kolay alışabilmek için. bunu konuşmak sana kolay pandora diyebilirsin ama, hayatında milyonlarca insan da olsa seni seven, insan evladı yalnızdır!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnızca yalnızlığım varken sevmiyorum onu, arada kavuşabilecek şekilde olunca daha iyi.

      Sil
  10. Yalnızlık arada iyi gelir bünyeye de,ben en azından kahvemi içerken sevdiklerim eşlik etsin isterim:) İnşallah bir gün senin de damağını tatlandıran biri olur ..

    YanıtlaSil