19 Mayıs 2010

ARABESK


Böyle arabesk bünyeye alakasız kanallardan yüklenerek-müzikal anlamda- kendime, aslıma ihanet ettiğimi düşündüm ve daldım ruhumun gıdasını almaya az biraz önce. Hem insan ne kadar kaçabilirdi ki yetiştiği kültürün ''taşra'' duygularından. Sağı solu yalın bir dille anlatılmış aşklarla dolu değil miydi?

Bak işte adam bas bas bağırıyor ''gitti de gitti, sevdiğim gitti'' diye. Altı çizilmemiş ''seviyeli birlikteliğin'' ya da ''arkadaş kalmaya karar verdik'' lerin. Gitti ve bittim diyor en saf, en acılı, en arabesk haliyle... Çoğumuz böyleyiz az çok, çoğumuz taşra aşklardan geçtik o saf gençlik dönemlerinde ve hepimiz avaz avaz ağlaştık v.s.

Dönüp dolaşıp aslını bulmak böyle bir şey mi şimdilik anlamış değilim ve bünyem daha ne kadar kaldırır bu durumu bilmiyorum ama bu akşam böyleyim.

Yukarıda ki videodan da anlaşılacağı üzere olaya Orhan baba ile başladım. Ne de olsa en yalın ve entelektüel arabeskin sahibidir kendileri.

(Birde evlilik bana göre değil be hocam)


cem

7 yorum:

  1. Orhan Abime laf söyletmem.. Ev onun 45 likleriyle dolu.. Babamın,İstanbul'a geldiği yıllardan ev arkadaşı olur kendisi.. hemşehrimdir de..
    Ve'l hasıl, arabesk diye yanıp tutuşmasam da severim Orhan abimi..

    sana bi kaç plak göndereyim istersen ..

    YanıtlaSil
  2. Dil yarası ,dil yarası en acı yara imiş...
    Güle güle sevdiceğim yolun açık olsun,istediklerın hep seni bulsun...
    Daha bır çok...

    Yazı güzel olmuş...
    Hepimizin içinde törpülesek de bır arabesk yan var..

    YanıtlaSil
  3. Orhan Gencebay'in en sevdigim sarkisi bu.

    her zaman olmasa da arada bir damardan arabesk dinlemek iyi geliyor insana. ister kro desinler ister varos ben arabeskteki ezgilerin guzelligini ve duygu yogunlugu hic bir tarzda hissedemiyorum.

    YanıtlaSil
  4. @éLLa

    ben çok dinlediğimi söyleyemem. o gün öyle bir ruh halim vardı..

    arabesk dinleyene söylenen söylemlere de çok takılmamak lazım. tabi bunun bi gerekçesi mevcut, bi alt yapısı da kendini bilmek önemli bu noktada..

    YanıtlaSil
  5. @üryan

    teşekkürler ama çok dinlemiyorum. hatta neredeyse hiç dinlemiyorum da böyle 40 yılda 1 belki..


    ELİF..den

    tabi mayamız belli. bu kültür 40 yılda 1 de olsa arada bizi çekiyor kendine..

    YanıtlaSil
  6. ee ozaman.. 40 a şurda ne kaldı ki.. o zaman yollarım.. :)

    YanıtlaSil