19 Temmuz 2013

HAYAL KURBANI

Lacivert = biraz hüzün, biraz huzur, biraz Karadeniz.......................................

Durmadan yazan, durmadan okumayan, hiç okumayan, hayata küsen, hayatla barışan, aksi, nalet, uykusuz bi adamın...

Hayâl kurbanı, hayat kurbanı, heybetli, maharetli, becerikli, bol pışpışlı, az...........

Sarı var bir de, yaz ortasında üstelik ve hiç utanmadan, sonbahara inat, o sarı saçlı çocuğa inat; hani Orhan Veli' nin, hani şu harbe giden, hani şu dudaklarında deniz kokusu, hani şu kirpiklerinde tuz olan......
....

Şehrine hüzün yağdıran çocuk, o esmer, kapkara teni belki ya da güneşten, sonradan... Sezen çalıyor bu şehrin bütün sokaklarında, çığlık çığlığa bi ağıt var üstelik sen de duyuyor musun?

...................

Ha bir de;

Karadeniz' e yağmur yakışıyor en çok, biliyor musun?

cem ben, hayal kurbanı...

20 yorum:

  1. Cem, bu sene, yine yeni yeniden, açık havada Sezen'i dinlemeye niyetliyim.

    Du bakalım... Kısmet tabii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ))

      gıcıklığına yapıyorsun değil mi? :))

      iyi eğlenceler, bence de kaçırma... Bi arkadaş bu akşam ki konserine gidiyor bakalım dinletir bana da...

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. hele böyle şiddetli rüzgârla geleni...

      Sil
  3. Dünya işte...Kimisi hayyallerine kurban gider, kimisinin hayalleri kurban edilir... İlle kan dökülecek yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insana akıl verildiği halde, kan dökmek gibi bi cehaletin içinde ve döktüğü kanda debelenip duruyor. Hiç farkımız yok diğer canlılardan...

      Sil
  4. Sarı saçlı çocuk.. Güneş yakmış tenini.. üstünde lacivert tişörtü, en sevdiği..
    :)

    YanıtlaSil
  5. Yağmur güzeldir, bana da çok yakışır bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insana yakıştığı da görülmüştür tabi :)

      Sil
  6. yağmur Türkiye genelinde galiba,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel, temizleniyoruzdur belki de...

      Sil
  7. Ben öyle düşünmüyorum,kirletenler düşünsün.Bazıları varki sağanak yağmurlar değil okyanus temizleyemez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepimizin bu kirlilikte az çok payı vardır diye düşünüyorum.

      Sil
  8. Yazıda adı geçtiği için soracağım. Sezen Aksu'nun söylediği "Sır" ı nasıl buldun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce Aysel Gürel albümünün bu kadar felaket olmasından mı başlasam acaba :))

      Albüm çıkmadan önce Sezen Aksu' nun Ağır Roman filminden bi şarkıyı söyleyeceğini duyup sevinmiştim ama sezen yine kendince '' sanat '' yapmak istemiş. Onu bilmem de bir an önce Sezen' in sen ağlama, geri dön vs lerle tanınıp sevildiğini hatırlaması ve ona göre de şarkılar yapması lazım. Sır, Gizli Aşk vs vasatin üstünde şarkılar olabilir ama mükemmel değiller.

      tarkan' ın katlettiği Firuze' ye hiç girmeyim. Yasmin Levy' den, mabel Matiz' den Allah razı olsun yoksa albüm nazarımda yerle yeksan bi albümdü. Sezen bu albümde sır la ilk üçe girer ama albümün durumunu anlattım :)

      Sil
  9. Albümle ilgili aşağı yukarı aynı düşünüyoruz. Ben de Sır ı gereksiz bir okuma olarak görüyorum, Sertab'dan sonr Levent YÜksel de zaten okumuştu çok gereksiz olmuş, halbuki Aysel Gürel imzalı ne kadar güzel şarkılar var okuyabileceği. Albümde Ata Demirer ve Yaşar'ın olması da tuhaf demek kızlarının bazı şarkıcılarla arasında gerilim var, kadının hatırasına bile gereğince saygı gösterememişler. Aşkın Nur Yengi'nin Ünzile yorumu gereksizin de gereksizi artık... Ajda Pekkan berbat. Cover dediğin ilk şarkıdan daha farklı biçimde çarpıcı olmalı ama üzgünüm buradakiler asıllarını aratıyor. Evet sır bu sayede benim de ilk üçümde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk albüme kötü derken haksızlık mı ettik ne?

      meğer kötünün de kötüsü varmış işte :)))

      Sil
  10. Yağmur berekettir. Hüzünde berekettir , hayat dersi yağdırır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bereketli bi gün olmuş karadenizde o zaman, ki ben de öyle düşünüyorum..

      Sil