25 Ekim 2013

Bİ HASAN HÜSEYİN ŞİİRİNDE VE SABAH

Yalnız ben hiçbir zaman, Hasan Hüseyin Korkmazgil' in "Akarsuya Bırakılan Mektup" şiiri kadar güzel bir şiir yazamayacağım, ne hazin... Bu kadar uç duyguyla, ama hep ortalarda yaşamak hayatı; iyi bi yazar olamamak misal ya da iyi bi ressam, şair, iş adamı vs. ne hazin...

Hani kaç kişi birleşsek, o şiirin tek mısrasını yazarız muamma. Bi "gitme, sonbahar oluyorum, sonrası hiç" de yeter insanın meramını anlatmaya da, yapamıyoruz...

ya da...

Sonra Teoman bi Haziran şarkısında "Mevsimler gelmiş mevsimler geçmiş" diyorsa ve ortak bi yaz hüznünüz varsa, Hasan Hüseyin' in o şiirini okuduktan hemen sonra dinlediysen şarkıyı, zaten akşamdan kaldıysa hayallerin ve sessizsen...  

Tanrım ne hazin, hayatı hep ortalarda yaşamak...

Bir de günaşırı yanlış kelimelerde aradıysan gerçeği ve her seferinde hüsranla sonlandıysa yazılanlar
ve Hasan Hüseyin' in o şiirini okuduysan sabahın bi körü
ve Teoman şarkısı fonda
ve akşamdan kaldıysa hayallerin
ve en sıradan haliyle "yalnızsan onca kalabalıkta"
hatta özlüyorsan neyi özlediğini bilmeden
hiçbir şey olmadan,
ve ölmeden önce bekliyorsan huzuru....
ve,
bi Hasan Hüseyin şiirinde ağlıyorsan gizlice...
...
..
.
Tanrım, ne hazin, hayatı hep ortalarda yaşamak...

cem ben 

29 yorum:

  1. Amcam, çok güzel okurdu bu şiiri. Zaten ona bakınca hep, Hasan Hüseyin gelir aklıma. Bir de ayaz ve soğuk kış geceleri, soba kenarına kıvrılmış çocukluğum falan... Ama ben en çok "Demedim ki" şiirini severim. Lisede defter aralarında sakladığımız türden.

    Bence kendine haksızlık ediyorsun, özellikle de "Hani kaç kişi birleşsek, o şiirin tek mısrasını yazarız muamma" şu satır yüzünden dedim bunu. Belki bir Hasan Hüseyin değilsin ve kimse de olamaz. Çünkü o şahsına münhasır denilen türden. Ama bence Cem olarak gayet iyi işler çıkarıyorsun. Sade ve öz bir dille yoğun bir anlatım. Zor iştir bu(!)

    "Bir de günaşırı yanlış kelimeler"le -şimdi- duruma uygun güzel bir cümle kurma telaşı. Sevilerek okunanlardansın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 94 yılında tanıştım şiirleriyle ( Ahmet Kaya şarkılarını saymazsak ) . Güzel anlatmış derdini, ne mutlu...

      Neyi nasıl anlattığımdan çok "ne olduğum" ya da "ne olamadığım" kısmına yazılmış o sözler. İyi yazmak o işi iyi yaptığın anlamına gelmiyor bence. Yani uzun hikâye aslında. Neticede, gerçekten de bi halt değilim...

      teşekkür ederim :)

      Sil
    2. ha, ne kadar şanslıymışsın, amca bakımından...

      Sil
  2. Şiirler.. şarkılar... hissettirdikleri.. bizim hislerimiz..
    Hislerimizi yazmakta söylemekde eksik kalsak da eksik değil kimsenin yaşadığı hisler..
    değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazmak, yaşamak eksikse, tam olacak olan sadece yaşatacağı acıdır sanırım..

      Sil
    2. Acı da bir histir diye saçma abuk bir avuntu yazmak gibi bir delilik yapmak istemiyorum..
      Ama yaşamak eksik olmaz ki, herkes kendine göre yaşar bir şeyleri. Ona tamdır bize noksan, bize tamdır ama ona hep eksik gelir.. gibi. :)

      Sil
    3. öyle eksik olur ki yaşamak, sana anlatmak isterim bunu ama....

      Sil
    4. Belki de pozitif düşünüp, eksiklik görmüyorum... bilmiyorum. :)

      Sil
  3. Herkesin payına düşen farklı demek ki...Kimi yazıyor, kimi yaşıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize de hep bi "eksik" düşüyor...

      Sil
  4. bazen öyle satırlar öyler cümleler okuyorsun ki, hayran kalıyorsun, kendini bulduğun, senin hislerini anlatan ama senin kuramadığın.. kayda değer işler ama seninkiler de :)

    Hayatı ortalarda yaşamak.. hmm zor bir durum araftan kurtulamamak... İnsan kendisini kapana kısılmış gibi hisseder.. hayatımızı; sorumluluğumuz, hevesimiz ve irademiz üçgeninde olabildiğince makul çerçevede götürmeye çalışmaktır belki mesele... Atılacak her adım kardır aslında .

    Araftan uzak güvenli limanlar dolu yaşam diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında daha çok istediğinle yaşadığın arasındaki farklılık yoran. Olmak istediğini olacaktık da ananeler ve dahi kültür engel oldu belki de böyle oldu. velhasıl karmaşık bir durum...

      teşekkür ediyorum.

      Sil
    2. bu hakikaten yıpratıcı olan durum işte, istediğinle yaşadığın arasındaki fark.. olmak istediğini olmalı, bu konuda kurallar çiğneneip dinlenmeyebilir çevre, sonuçta yaşadığın ömür senin.. çekecek olan baş kahraman sensin.. mutluluğun için senin isteğin önemli olmalı/ydı. neyse kurcalamayalım o vakit.. olduğun yerden olduğu haliyle yine güzellikler umarak devam etmeli..

      Sil
    3. e öyle tabi, yani olduğumuz halden güzellikler umacağız bundan sonra. olmalıydı, etmeliydiler biraz karışık o yüzden dediğin gibi kurcalamıyorum ben de ...:)

      teşekkür ederim...

      Sil
  5. hep ortalama olmak...
    iyi bir şair, yazar, müzisyen olamamak...
    aslında, her hangi bir konuda en iyi olamamak...
    bu aralar, zavallı varoluşumu en çok bu konuda yargılıyorum...
    dünyaya iz bırakmak lazım azizim..
    fakat nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşver be PoLLy, dünyanın canı cehenneme. Kendi ruhumuzda güzel izler kalsın yeter. ne bileyim, bir şeyi de severek ve hakkını vererek yapalım misal. Cümleyi öğelerine ayırabilelim, edebiyatı bilelim iki satır yazıyorsak misal.. OOff ya da ... ya da öyle işte...

      Sil
    2. işte o "ya da" ların biçimsizliği, isimsizliği zor!
      ne yapabileceğimizi bilsek, neden geldiğimizi bi çözebilsek şu dünyaya...
      amacımı bileyim de, varsın başaramayayım!

      Sil
    3. Aslında ben neden geldiğimi biliyorum. Sadece gelme sebebimle aynı noktada buluşamıyoruz, bütün suç benim.

      Sil
  6. ben misal şiir şair sever olduğumu iddia ederim gel gör ki hasan hüseyin i senin bu yazın sayende öğrendim :-/ otur kızım sıfır :-)
    hep eksiğiz hep biz biz değiliz be cem. tek sorun farkında olanlar mutsuzlaşıyor. bi yanda yedi düvele irezil olma kaygusu bi yanda kendi iç sesimizle kıran kırana savaş naparsın :-/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla tanımana vesile olduysam mutlu olurum. Sıfır işi beni aşar : )

      bizde de birden farklı ses çıkınca bir de. Ooooo ses cümbüşü, gel bul dogruyu ( ki kime göre doğru önce onu bul ) da sonra yaşa ...

      Sil
  7. Benim yorumum güme gitmiş. Neyse...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorum mu yapmıştın Semi?

      Sil
    2. ''Şiirden zerre anlamam. Teoman duygusunu severim, yalnızlığı yorumlayışını, kadına bakışını, aşka bakışını...'' son yaptıgın yorum bu Semi o da bi önceki yazıda :)

      Sil
    3. Ha ha ha:)) Ben yorumu yanlış yere yazıp, sonra da doğru yerde aramışım:)) Kafada hatlar karışmış:)
      Bir önceki yoruma bıraktığın cevap üzerinden gidersem;
      Teoman`nın kadına bakışında kalmıştık. Ben bu taraftan bakarsam bana çok hoş gelir, dobradır bir kere, kıvırmaz. Çok nettir, "aşkım, öldüm, bittim" demez. Onun derdi kendisiyledir aslında.

      Sil
    4. şarkılarda kadınlara yaklaşımıysa hoş gördüğün, haklısın ama gerçek hayatta, bizim dışardan gördüğümüz kadarıyla bi sorun var gibi duruyor. gerçi artık sakinleştiğini düşünüyorum, zaten bütün aşırılıklar bi gun pişmanlıkla ve arınmayla sonlanacaktır, başka yolu yok. Tabi bütün bunlar için aklı selim olmak lazım. evet teoman, bi felsefesi olan adam, o yüzden de huzuru arıyordu ve umarım bulmuştur... neyse de ben son şarkısına bayıldım :)

      Sil
  8. seçilen cümleler, okunana şiirler, dinlenen müzikler... aman deyim Cem fazla kaptırma kendini. Yoksa kaybolursun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat nereye sürüklerse artık Serkan. Hoş bizim kaybolmamızda eskiye dayanır...

      Sil
    2. eskiler güzeldir Cem, şimdilerde her şey metalleşiyor...

      Sil
    3. Yine de eskide yaşamak çok sağlıklı olmasa gerek Serkan.

      Sil