24 Kasım 2010

POZİTİF DÜŞÜNCE KAZANIR!

Bugün 24 Kasım 2010 çarşamba (tamamen günlük tadı vermek için yapılmış bi girişimdir).

Yaklaşık 15 gün önce, dokuz günlük bayram tatili ve peşi sıra gelen haftayı tatilleştirmenin verdiği gazla, bir sevinç bir heyecan ile algıladığım dünyayı yeniden yazma eğilimindeydim. ''yerim laynn dötünü, kavanoz dipli dünya'' nidalarıyla getirdiğim son cuma günü pek neşeli, pek başkalaşmış sona erdikten sonra, yalnız geçireceğime inandığım bayram ve sonrasında kullanacağım iznin nasıl değerlendirileceğine dair düşünceler sardı beni. Ne yapsam, nerelere atsam kendimi de, o günlerde başladığım ''pozitif düşünen kazanır'' felsefesine olan yakınlığımı sevişmeye ve hatta mutlu bir çekirdek aileye dönüştüreyim derken, pozitif düşünenin iyi bir eş olamayacağı, ondan doğacak çocukların ve oluşacak çekirdek ailenin pejmürde bir sokak serserisinden öteye geçemeyeceğini anladım. Hem de tek bir telefonla...

O gün başladı dötüne laf ettiğim dünya öcünü almaya a dostlar. Yol arkadaşımla ya da yalnız geçeceğini inandığım bu uzuuun tatil bildiğin kabile hayatına döndü. Döndü de ne dönmek. Kara haberler peşi sıra, dııırtttt dıııırrrtt ( telefonum böyle çalmıyor yahu, aslı bu)  çalan telefonumu her açtığımda; o gün duyduğum, şokunu henüz atlatamadığım olaylarla ilgili detaylar geldi durdu -Yok, düşündüğün gibi değil arkadaşım, bu sefer başka. Dünya ile olan derdim, karamsar ve her daim ağlak ruh halimin konuyla alakası yok.- Sonra ufak göçler başladı, kabilecek oradan oraya oradan oraya. Zamanla biraz sakinleşti her şey tabi, umarım daha da sakinleşecek. Malum sonunda iyiler mutlaka kazanır....

İşte uzuun tatilimin son 3-5 günündeyim ve hala bahsi geçemeyen olayların artçılarıyla (umarım devamı gelmeyecek) sarsılmaya devam etmekteyim.

Velhasıl bir sonraki uzuuuunnn tatilimde pozitif düşüncenin annesi ya da babasıyla takılmak istiyorum, belki dünyayı mutlu algılamamda daha faydalı olurlar....

(öğretmen olarak ataması yapılamayan ve beklemekten vazgeçip yolunu değiştiren biri olarak ben de bu güne dair, tarafıma kutlama mesajları istiyorum, en azından...)


gereksiz adam

21 yorum:

  1. sen beni güldüyorsun...
    hem çağırınca gelmiyor muyuz, bak çağırmayınca da geliyoruz... sen başkasının dostluklarını kıskanma, kendinde olanı fark et ve bir daha da öyle suratını asma ;)

    bence telefonu böyle çalan bir adamın arkadaşı da çoktur
    kim diyebilir ki sana oynamam diye...

    YanıtlaSil
  2. O pozitif düşüncenin anası ya da babasını bulursan eğer ( tercihen babası olsun; laf vardır ya, herkes anamı soruyor babamı soran yok diye ) bana da bi ulaştırsan irtibat şeklini diyorum. Cidden ihtiyacım var pozitif düşünme haline. Yakında birileri beni bir yerlere kapatmadan :D

    Geçmiş olsun olaylar için, umarım çok vahim şeyler değillerdir.

    YanıtlaSil
  3. @novella / विश्व

    Allah eksikliğinizi göstermesin. İnsanlar-hayat mücadelesinden zaar- kendinden olmayan dertlerle uğraşmaz oldular.

    ya acayip moral oldu yorumun, harbi.. bi müddet kara bulutları dağıttın. kelimenin gücü budur herhalde..

    teşekkürler.

    @Sishyphos

    Yeni bi uzun tatilde düşeceğim peşlerine, yakalarsam zaten bırakmam...

    teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. Ögretmenler günün kutlu olsun.
    Atanamamis olsan bile ögretmen sayilirsin. En azindan Teorik olarak:))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ben bunna yürek gücü derdim gereksiz, yoksa gözle okunan kelimenin ne kadar gücü olabilir ki...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ne zaman pozıtıf duusnmeye baslasam negatıfe dönuyor olaylar..bu ıste bır terslık var ama ne :)

    YanıtlaSil
  7. Hımm,
    -tlf.melodini aldığın haberlerin
    'şokunu' çıkarmak için;'benimle oynarmısın?' yerine
    'bana kaderimin bir oyunu mu bu?'
    şeklinde değiştirebilirsin.
    -pozitif düşünceyi serbest bırak, dönerse o zaman takılırsınız(çok banal biliyorum!)
    -'sonunda iyiler mutlaka kazanır'?
    (hepimiz iyimseriz!)
    -ve her nekadar atanamasanızda; acıyı/hüznü/melankoliyi/kelimeleringücünü öğreten öğretmenimizsiniz!:)
    Günün kutlu olsun!

    YanıtlaSil
  8. sen var ya sen gerekli birisin. gerekli ve değerli!

    bu arada sadece dünün değil, bu günün hatta her günün kutlu olsun senin emi :)))

    YanıtlaSil
  9. @sünter

    4 yılın hatırına kutlanabilir kanımca, ben de teselli bulmuş olurum böylelikle..:) aslında memnunun işimden gücümden ama olsun.

    teşekkürler..

    YanıtlaSil
  10. @novella / विश्व

    ben de novella kim ola deyip duruyordum, meğer yabancı değilmiş..:)

    @'Berrin'

    sadece bu anlamda terslik var, yoksa negatif düşününce pozitif bi gelişmenin olduğu yok. negatif düşünce hep kendine yontuyor maşallah..

    @Zuzuların Annesi

    saldım çayıra pozitif düşünceyi, ne hali varsa görsün. Telefon melodimden şimdilik memnunum ama zamanla değiştirmek ister miyim, istersem o melodiyi ister miyim bilmiyorum. öğrettiğimi iddia ettiğin konular fazlaca iddialı olmuş, ben kiiiimm onları öğretmek kim.... teşekkürler..

    @Pilli Petro

    teşekkür ederim (oysa ben günlük hayatımda çokça teşekkür etmem, sevmem bu kelimeyi daha çok sağol v.s. derim ama yazarken böyle oluyor nedense.:))

    @beenmaya

    oyyyyy.. sabah sabah ne güzel şeyler okuyorum böyle, gaza geldim, kendimi kıymetli biri sanmaya başladım..:)) teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. bi dakka şimdi şurayı netleştirelim; sanmak olmasın bilmek olsun!

    anlaştık mı :))

    YanıtlaSil
  12. @beenmaya

    benim bunu bilmem zor beenmaya, yoksa seni kırmak istemem. ancak sanabilirim geçici bi süre... sorunlu adamım ben sorunlu, kafadan hem de...:))

    YanıtlaSil
  13. sen bakan ama bakmakla kalmayıp gören bir adamsın. o kafandakiler ve hatta yüreğindekiler bu yüzden değil mi zaten...

    işte bu yüzden değerlisin ya hala o kafaya ve yüreğe sahip olduğun için...

    YanıtlaSil
  14. Acı yok acı yok :)

    Evrene güzel mesajlar gönderelim hep birlikte olmaz mı ee demişsin işte sen de iyiler mutlaka bir gün kazanır :)

    YanıtlaSil
  15. @beenmaya

    utanan adam smileyi nasıl yapılabilir ki..:)

    @Ateş Böceği

    iyiler kazanıyor tabi ama bi müddet böyle sıkıntı çektikten sonra. sonra yeni bi olay, yeni sıkıntılar ve kazanç. toplamda bol sıkıntı ama kazançlı sıkıntılar..

    zararda mıyız acaba...:)

    YanıtlaSil
  16. Pozitif düşünce iyidir, diyeceğim de dayak yemekten korktum şimdi. Uzun uzun yazasım var tam da bu konuda.. en evvela kendime hatırlatmak babında..

    Bu arada kutlu olsun geçmiş öğretmenler günü.

    YanıtlaSil
  17. @Deli Anne

    bana pozitif düşünce demeeeyiiiiinnn, kızdım..:))

    teşekkürler efem...

    YanıtlaSil
  18. Gereksiz adam inşallah seneye öğrencilerin öğretmenler gününü kutlayacak.:) Ben de öğretmenler gününü kutluyorum.Öğretmenlerimizi senede bir defa değil her zaman hatırlamamız lazım.Umarım istediğin gibi atanıp bu kutsal mesleği yaparsın.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  19. @kamikaze

    yok artık bıraktım ben o işin peşini. şimdiki mesleğimden memnunum... teşekkürler..

    YanıtlaSil