17 Ocak 2014

KELİME TEŞHİRİ

Safi bi baş kaldırıdan öte, vicdanı sorgulayarak olması muhtemel bi çıkış yolu aramak gibiydi yaşananlar. O yolda yaşananların, inançlarını zedelemesi muhtemel gibi görünebilir kurulan cümlelerle, ama değil. Kalpse inancın kaynağı, dönüp dolaşıp yaratana sığınmakta bütün aykırı cümleler...

Lakin "Beni de sev Allahım" söylemleri, yine aynı çıkmaz yolların dahi tıkanıklığının eseridir, günahkâr olduğumdan değil. Kaldı ki bütün bu görsel günah eğilimi, dünyevi maneviyat boşluğundan...

Önceki gün şahsi fotoğrafımın altına yazdığım "Özetle, bu boyutta bi teşhir merakı, bi eksikliğin yansıması ve giderilme çabasıdır." notuna karşılık gelen asıl cümleleri, üstelik altını ve üstünü çizerek anlatmayı ben de isterim elbet. Lakin, bi noktadan sonra "toplumsal ahlâk" başlığı altında ezilmekle karşı karşıya kalabiliriz. Üstelik o başlıktaki ahlâk tanımı gerçeğini yansıtamazken...

Velhasıl bedenden önce gözleri ve kalbi tercih etmiş bi "toplum ahlâksızı" olarak, gün geçtikçe yok olan aşksal cümleleri ve dahi sevgiden geçen hayatları kaybediyor olduğumuz bilinsin isterim.

Ve bütün gücümle, nefsimle yaşadığım savaşa direnerek, maneviyatı olan bi hayattan geçecektir benim yazacaklarım...

cem ben, kelime teşhircisi

24 yorum:

  1. ah o boşluklar, doldurmasını beceremiyoruz ki adamakıllı. Seni en iyi sen bilirsin yine. kalbini, niyetini en iyi sen bilir anlarsın... haklısın Aykırı cümleler de bile umut beklediğimiz yardım beklediğimiz O'dur... Sığınılabilecek en güvenli limandır zira...
    Nefsi başı boş bırakmaya gelmez, hep çelme takma peşindedir çünkü. Dizginleri ele almalı ki içine düşüreceği kötülüklerden sakınılabilsin..
    O yüzden sen mücadeleyi bırakma Cem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnandığımız bi dolu değer adına bi mücadele işte nefsle. Tuhaf bi cümle gibi gözükse de, şimdiki zamanda olan bitene bakınca gerçekten adına "mücadele" demekte sakınca görmüyor insan...

      :)

      Sil
  2. Ne meraklıyız, birilerini en uç noktasıyla örneklersem şayet, dinsizleştirmeye..
    Şu laf vardır ya, paranın ve imanın kimde olduğu belli olmaz.
    Ahirette, o laf söylediklerimiz, bize cennetten selam çakar, biz cehennem ateşlerinde çığlıklar atarken.. Kim bilebilir ki bunu. Ki kimsenin durumu doğuştan belli olmaz. Son nefeste imanıyla gidenleri de yazar kitaplar. Ve son nefesinde imansız gidenleri de.
    Çok konuştum galiba.
    Dedim ya, çok meraklıyız bu konularda ahkam kesmeye.
    sevgiler.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde genel olarak bi yaftalama merakı var, dindarlık ya da dinsizlik bunun en açık örneği. Galiba ilk ordan başlıyoruz ki bu gibi insanların inandıklarının çoğu kültür oluyor vs.. dediğin gibi uzuuun bi konu :))

      sevgiler bizden efem...

      Sil
    2. Ah birde o ucu vardı değil mi bu işin. Dindarlık yakıştırması...
      Uzar bu konu uzar.. hatta yazdıklarımı sildim. :)

      Sil
    3. bi dolu boyutu var işin. en güzeli din temelli tartışmalardan uzat durmak aslında. alem rahat bıraksın da isteyen istediği ya da algıladığı gibi yaşasın hayatını...

      silme sen yine de...:)

      Sil
  3. Sade sözcüklerden ibaret değildi Aşk, Yunus için; sade cümlelerden ibaret değildi Aşk, Rûmi için. Oysa ahir zamanda hiçbir şeyden ibaret değil Aşk, insanoğlu için!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte asıl üzücü gerçek; ahir zaman. Dinsel karşılığını geçtim, kültürel karşılığı ve geçmişten beri bahsedilen şeylerin bugün gerçekleşmesi... umudu hepten yok ediyor...

      Sil
  4. Yazını bozmayacak olsam, ben senin o güzel maneviyatını yerim derdim:):) Valla dedim gitti. Özlemişim seni okumayı.. sen yazıyorsun ben okumuyorum ya hani. Özlemek kendimden kaynaklı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana her şey serbest Karöshi' m... :))

      ben de uzun zamandır yazmıyordum,denk düştü .. hoşgeldin bir de...

      Sil
  5. Canım Cem'im benim.. seni seviyorum

    YanıtlaSil
  6. Ben aslında cümlelerden çok senin cümleni kuruş biçimini çok sevdiğim için, konudan kopuyorum hep okurken :) anlamadım şimdi, birileri sitem mi etmiş seni tanımadan bilmeden kullandığın bir cümle için, boş ver sen de onları tanıma bilme, herkes çok seviyor konuşmayı fırsatını bulunca. Herkes filozof, herkes alimi ulema.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok, kimse bir şey söylemedi, söylese de çok takmam. Kendini ifade çabası denebilir, yok olan maneviyatı aramak denebilir. Ne bileyim, kendini kendine anlatma çabası denebilir. rastgele karalamalar denebilir... tabi hayatın içinde olan bitenin etkisi yok değil ve hatta çok...

      Sil
    2. Tamam şimdi çok daha iyi anladım mevzuyu:) Olmaz mı, hayatın içinde olan biten muhakkak yansıyor kelimelerimize üstü kapalı da olsa, bir defa da anlaşılsa da..Böyle içsel muhakemeler, güzel başlangıçlara ve güzel bitişlere götürür insanı, bu nedenle sık sık yaparım ben de. Sitemin veya açıklamanın en güzeli kişinin kendine yönelttiği belki de..

      Sil
  7. şu harap halde ki dünyada 'dünyevi maneviyat'ı nasıl bulacağız?
    haydi bulduk diyelim,
    sonrasında ne olacak?..
    deep aracılığıyla bu bloga gelmiş bulunmaktayım,hoş ve farklı bir tarzda yazılar yazıyorsunuz,takipteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl bulunacagı konusunda bi fikrim yok açıkçası ama, bu durumdan şikayetçi olan herkes üzerine düşse güzel şeyler olacaktır... bulduktan sonra mı?
      her şey güzel olacak tabi ki...

      hoşgeldin..

      Sil
  8. yine harikulade bi yazı.yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanem sen blogunu mu kapattın, yoksa ben mi ulaşamıyorum?

      Sil
  9. hayır kapatmadım:( neden ulaşamıyorsun ki..

    YanıtlaSil
  10. kapatmadım:( neden ulaşamıyorsun acaba:( hala öyle mi?

    YanıtlaSil
  11. şimdi anladımm.g plus çıkıyor adıma tıklayınca.keşke değiştirmeseydim pişman oldum.g plus'a bloğumda geçiş yaptım da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. he işte o gplus yüzünden. profiline blogunu tanımlayabiliyorsan yap bence ...

      Sil
    2. Keşke yapabilsem:( öğrenince yaparım,denerim.

      Sil