27 Ağustos 2013

MANEVİ EVRİM

Ah bebeYim, hayat zor bi süreç bilirsin. 

Hayatın süreç olarak betimlenmesi hiç hoşuma gitmedi şuan. Problem cümle yapısında aslında, anlamsal bi karmaşa olduğunu düşünmüyorum. Kaldı ki cümlenin kuruluş amacı tamamen sonradan yazılabilecek cümleleri desteklemek. O zaman görevini başarıyla yerine getirdiğini söyleyebiliriz değil mi?

Detayına girmeyeceğim ilk cümlenin, bunu beklemeyiniz, üzülürsünüz. Bu da sizin sürecinizi zorlaştırır, ilave üzüntü... peh.

Hani "maksat yazmak" mantığıyla girdim belki de mevzuya. Dolayısıyla, hafif şiddette bi hortum olayı oluşmuş olabilir aklımda.  Düşünceler = deniz, karmaşa = hortum denklemindeki uyuma bi bakın, şahane. Bu da, neticelenememiş, neticelenmiş olsa dahi anlamını tamamlayamamış, yani anlamlanamamış cümlelerin oluşumuna ve dolayısıyla, blogu ve dahi beni adam yerine koyup okumaya meyletmiş insanların bu keyfinin içine etmeye vesile olabilir. Bütün bunların olabilitesi var, olabilmiş olayların içindeki insanlar da haklı olabilir -ben hariç - ama hiçbir şey, bu yazının en başında girdiğim ruh halinden beni çıkartamaz; ehl-i keyf...

Dün hariç, geriye doğru üç gün, ortalama üç saat uyku uyumuş, uyanık olduğu zamanların da büyük çoğunluğunda ya otomobil kullanmış ya da bir şey için koşuşturmuş bi adam duruyor karşınızda.  Gerçi ne gerek var şimdi bu kadar somut özele ki. Kime ne...

Bi zaman önce başladığı "akışına bırak yavrum, gör bak nasıl güzel hayat" şeklinde cümleleştirebileceğim hayat düzeneğim tıkır tıkır işliyor. Gerçi yaradana sığınmakla başladı her şey, devamında da aydınlığa giden yolun bu olduğu kesinleşti aklımda. Hani entel osun diye kurduğumuz "hayatla kavga etme arkadaş üzülürsün" ün gerçeği; "Allah' a karşı gelme arkadaş, ona sığın"  minvalinde bir şeydir. Geri kalmış ülkelerde ya da topluluklarda din mevhumunun yorumlanması bi acayiptir. Genel anlamda ürkek ve itaatkâr olan bu gibi topluluklarda "farklı" olabilmek için bu itaat merciine itaatsizliğe meyleder akıl, o zaman entelektüel olur kişi malum.

"Ya işte sen bu son paragrafı karmaşasından kurtarıp, afili bi yapıya çeviririsin, aslansın kaplansın." der, bi üstteki karmaşayı direkt sizin üstünüze yıkarım. Hatta sonrasında "huzurunuzu kaçırmayınız çok düşünüp" der ve susarım...

cem ben, manevi evrimiyle mücadele halinde


25 yorum:

  1. düşünceler = deniz
    karmaşa = hortum..

    bunu çok sevdim.

    düşünce potansiyelimizdeki cümle karmaşalarını pek düşünmesek de yaşamaya devam etsek?
    sanırım o zaman karmaşık dünyanın sularında yüzmemiş oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu başarabilmek de epey bi mesele işte. Uğraşıyoruz, olacaktır elbet.

      Sil
  2. :) Düşünmeden olmuyor ama başka şeyler düşünerek yani sanrım olumlu düşünmek insana iyi geliyor.
    Ben de öyle yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su akıyor ve yolunu buluyorsa, kahretmeye gerek yok. Gereğini yapıp beklemek en iyisi.

      Sil
  3. uykusuz uykusuz araba mı kullandın çocuğum oldu mu şimdi :)

    not: ahh bebeYim bilmez miYim

    muzurella ben, süreç'ten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle oldu ama sorun yaşanmadı çok şükür.

      :)))

      Sil
  4. Tesadüfün bu kadarı da, yakından tanısam telepati diyeceğim
    ben ne zaman bir yazı yazsam çok benzerini sen yayınlamış oluyorsun ve kopyeci durumu olmasın diye yayınlamaktan vaz geçiyorum içerik farklı konular hemen hemen aynı.
    Neyse hislerime tercüman oluşun da işime geliyor.
    uzunca bir zamandan sonra yeniden merhaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence yayınlamalısın. ben hiç öyle düşünmem, gerçekten. Benzer duyguları yaşıyoruz zaten, hem benim yazdıklarım da daha önceden yazılmayan ya da bilinmeyen şeyler değil. yayınla sen yayınla : )

      Sil
  5. Kendi içinde bir çözüm süreci başlatmışsın demek, hayırlı olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki seçenek kalmıştı neredeyse, ben bu yolu seçtim. teşekkürler...

      Sil
    2. en iyi yolu seçmişsin hayırlı olsun

      Sil
  6. derler ki kadere iman eden,kederden emin olur...biraz bu doğrultuda yaşarsa,yaşamaya çalışırsa galiba hayatın bir süreç değilde,hayatta karşısına çıkan problemlerin birer süreç olduğu görülür...sadece yazmak istedim,uyguladığımdan değil yani..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce idrak edip sonra uygulamaya geçiyor insan. İkisinin arasında güçlüklerin yıldırdığı noktada oluyor bütün bunlar ...

      Sil
  7. şeytan yanlız insanlar ile daha fazla uğraşır... düşünmek iyidir ama vesveseden uzak durmak gerekir...hayatı dolu dolu yaşamak, özelliklede senin tabirinde manevi evrimin hızlanması ve güzelleşmesi için güzel insanların meclislerinde bulunmak etkili olacaktır... ve en önemlisi tevekkül, yapabileceklerini yapıp gerisini yaratıcıya bırakmak huzurun kaynağıdır... ve en güzel Hz. Ali duası : Rabbim gölümde olanı hakkımda hayırlı eyle yada hakkımda hayırı olanı gönlüme razı eyle...
    bunlarda benim düşüncelerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muhakka dogrudur bunlar. Tek takıldıgım 'güzel insanlar meclisi'' .. iki anlam çıkarttım aslında ve ben kendi hayata bakışım dogrultusunda, tabirden iyi dostlar ve aile sonucunu çıkarttım. her zaman moral kaynagıdır onlar...

      Sil
  8. İşin özeti,
    Boşver arkadaş..Diyorsunuz kanımca..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam olarak değil...

      güzel şeyler iste diyorum daha çok. ha '2boşver'' de durumu çözebilir kişiye göre :)

      Sil
  9. Hacı çok karmaşık cümleler kuruyorsun benim kafam almıyor. :)
    Ben mübarek olsun diyeyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarz olarak insanları yormayı sevmem tabi İlk İnsan ama işte senden sonra da çok şey değişti işte :))

      Sil
  10. Cem ciğim düşünsende aynı düşünmesen de,olacagı varsa oluyor diyorum hepibazen çok akıllı olacam yada kendimce kararlar alıyorum yapacağım diyorum bi bok beceremiyorum hayat öyle şeyler çıkartıyor ki şaşırıp kalıyorum be kuzum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende başka bir şey var, sanki bi beden dolusu acının üstünü örtmüş gibisin eğlenceyle ya da örtmeye çalışır gibisin... Bi cümlende müthiş bi keder, bi cümlende yüzeysel bi bakış vs. Belli ki bi yaşanmışlık var, eksik bir şey var ve... anlayacağın sen de bizdensin : )

      teşekkür ediyorum sana...

      Sil
  11. Kısa yoldan varılan sonuçlar yerine daha anlamlandıralamamış sorular .Az tercih edilen melankolik bir yöntem.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melankoliden kurtulmak için de seçilen bi yol aslında...

      Sil
  12. Allah deyince skntilar hafifliyor..yalnizlik gidiyor

    :) cok mutlu ol ins.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..

      herkes mutlu olsun inşallah..

      Sil