20 Ağustos 2013

GÜNAHKÂR

Çok günahkârım heyhat..

Bi çoğu düşünce boyutunda ve Yaradanla girdiğim tek taraflı sorgulamalarımda belki; hayatın sunduklarından ve sunmadıklarından yana vs.

Kaldı ki vicdan boyutunda her zaman aynı tonda acı çekmiyorum, bu daha elim. Ayrıca düşünsene, dünyada oluk oluk kan dökülüyor, keskin nişancılar kalabalık meydanlarda tek tek insanları öldürüyor. Kendi halkına savaş açıyor diktatörler ve böyle bi dünyada, sadece içinde bulunduğu karanlığından dert yanmak, bunun için hayata küfretmek ne kadar vicdani... Çok isterdim, herkes için aynı şiddette üzülebilmeyi ama sanırım boynumda bir halka ya da bu çok ağır olur, bi sis bulutu biraz daha şiddetli, soğuk ve siyah bi sis bulutu etrafı görmemi engelliyor. Sebebi her neyse ya da kimse bilinmez lakin son zamanlarda, aklımdan geçeni ve içinde bulunduğum garabet hali özetleyen bi Osho söylemiyle aydım tekrar;

"Sadece şefkat iyileştiricidir, çünkü insanın içindeki tüm hastalıklar sevgi eksikliğinden kaynaklanır"

Varın suçluyu siz bulun benim eksikliğimden sonra. Velhasıl çocukluk ve ilk ergenlikten sonra, kişiliğin üstüne koyabileceğin çok bir şey yoktur, bunu başarabilsen de sadece üstünü örtmekle yetinir, bi zaman sonra geçmişle olan kavganın ortasında bulursun kendini..

Yalnız şunun da çok farkındayım, yazacağım hiçbir şey, üreteceğim hiç bir bahane şu gerçeğin üstünü örtmeyecek;

Düşündüklerimden ve belki de yaşadıklarımdan dolayı çok günahkârım be arkadaş...

Hayko Cepkin Paranoya şarkısına kapıldım ben yine, siz de dinleyiniz. Bu yazdıklarımı ve benim kendimle olan kavgamı ve yaradana olan dik başlılığımı, sonradan yaşadığım pişmanlığı vs çok iyi özetliyor, klibini de izleyiniz..

cem ben, bu da aslına yakın bi yazı.

16 yorum:

  1. Çoğumuz aynı düşüncedeyizdir belki de, ya da değilizdir, her şey gibi bu da karışık, hem de ortaya karışık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vicdan... o her şeye yol gösterecektir.

      Sil
  2. Çoğumuz öyleyiz belki.. sen ki bunu dile getirmişsin, bir adım öndesin bizden.
    Sen kendine üzülemediğin için belki suçlarken, birileri üzülenleri suçluyor..
    Çok garip bir dünya. Sanki her yapılan iyi veya kötü, zalimce ya da insanca yapılmış her şeyde birşey arar olmuşuz. Başımızı ne yöne çevirsek, diğer yönden başka sesler geliyor.
    Ne diyelim... Allah sonumuzu hayır etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ve her yapılan taraflı sanki. İnsanlar ölüyor, yeni işaretler buluyorlar biri 4 diyor diğeri bizde 5 öldü siz ne diyorsunuz diyorlar. Ölüler üzerinden bile fikirsel savaşlar yapılıyor. Ordan ya da burdan neticede insan ölüyor.. buna üzülen yok.

      Sil
  3. işte bu!

    "Sadece şefkat iyileştiricidir, çünkü insanın içindeki tüm hastalıklar sevgi eksikliğinden kaynaklanır"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorunun kaynağı belli aslında da, ilave sevgi üretmeliyiz sanırım...

      Sil
  4. Sevgi kesinlikle muhteşem bir ilaç..Ve herkes günahkar..yazılarınız hep aslına yakın olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazılar aslına yakın olsa dahi bunu dile getirmek her zaman olmuyor tabi, aslında cesaret işi "bu yazıda kendimi anlattım" demek.

      Sil
  5. Yok aslında birbirimizden farkımız Cem... Belki de onun için işte böyle geçinip gidiyoruz..Suya sabuna dokunmadan, hiç bir şeye karışmadan...Gözlerimizi , kulaklarımızı kapatarak, vicdanımızı susturarak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama işte "ilahi bir takiptir vicdan" demiş ya Sezen bi şarkısında, heh işte o vicdanı susturamayız...

      Sil
    2. Vicdan da susarsa, insanlığımız bitmiş demektir zaten..susmasın mümkünse..

      Sil
    3. vicdanımı susturmayı çok istediğim zamanlar olmuştur ama şimdi koluma dövmesini yaptıracağım, hatırlamak için.

      Sil
  6. Ne kadar suratımıza çarpan bir laf: "....tüm hastalıklar sevgi eksikliğinden kaynaklanır."
    Çok doğru. Doğan Cüceloğlu bir konuşmasında yaklaşık şöyle bir şey dedi: "benim çocuğum laf dinlemiyor, şöyle yapıyor, böyle yapıyor diye çocuğunu kötüleyenlere diyorum ki o zaman ham maddeyi iyi işleyememişsiniz"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bazı anne-babalara da suç bulmuyorum. Belli bi kültürle yetişmiş insanlar ne kadar değişebilirler ki... Büyüklerin yanında çocuklarını sevmenin ayıp olduğunu ben bil anımsıyorsam, çok da uzak bi geçmişten bahsedemeyiz...

      Sil
  7. Cem ciğim kuzum çok etkilendim,düşündüklerimizden biz sorumlu değiliz ki yaptıklarımızdan da belki,bizi bu noktaya getiren sebepler vardır istemediğimiz durumları yaşıyoruz hayatta,evet sevgi ve şefkat en büyük eksiklik hayatımızda,bir insanı sevmekle başlar hayat...sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de böyle düşünüyorum ama bu bizim bahanemiz değildir umarım ; biz sorumlu değiliz, bizi buraya getiren etkenler var.

      ama sözü özetlemiş ya Oslo, gerçekten gerisi hikâye. Az çok kişisel gelişim kitabı okuyan ve formasyon eğitimi alan biri olarak, bütün işin temelinde "sevgi" olduğunu söyleyebilirim.

      Sil