20 Ağustos 2011

YARDIM EDİN

Başka dünyalara gözünü kapatmıştı. Bu ülkede daha çok aç vardı ona göre, bana göreyse bu mantıkta daha aç gözlü. Yediği ya da yemediği önünde ve arkasında atasözünü oluşturmaya çalışıyordu belki ama o kendini değil bu ülkeyi ve ''daha açlarını'' düşünüyordu.

Hiç açlıktan ölen olmamıştı bu ülkede, ''şu yavru açlıktan öldü bak'' söylemleri tamamen siyasetti işte, hiç açlıktan ölen olmamıştı bu ülkede. Sonra büyük küçük herkes tanırdı ambülans sesini ve doktor amcalarını. öyle bilirlerdiki oyunlarına konu ederdiler kendilerini....

Böyleydi işte, açlıktan ve dolayısıyla sefaletten ölenleri, yine sefalete en yakın başka ülke insanları düşünürdü. sefalete uzak olan, sadece söylemde ''ülkemin açları'' der dururdu. O kadar...

29 bin çocuk açlıktan öldü diyor haberler;

(YARDIM EDİN)


acıdan geçtim güzelleştim

15 yorum:

  1. somali olayına, açlıga, ölüme bırde farklı bakmak lazım. suclu olarak kuraklıgı bahane etmemek, ulkeyı yonetenlerın somurgecılerıne karsı gelememelerıne dıkkat cekmek.

    ben kendımı bıldım bılelı somalıde aclık ve safelat var. bız ıstedıgımız kadar yardım yapalım somalı gereken adımları atamadıkca hep yardıma muhtac olacaktır.

    ulkemın acları tabırı tam bır mantıksızlıktır soyleyenler ıcın. ama bır de bu soylemı sıyaset malzemesı yapıp rakıbını yaftalayanlar var.

    YanıtlaSil
  2. açlık ve beraberinde gelen görüntü olayın sadece somut yanı zaten. keşke yardım edin derken daha başka çağrılarımda olabilse. ben burdan her türlü çağrıyı yaparım fakat, muhatabı olduğum insanların yapabileceklerini de göz önünde bulundurmak lazım. somali' nin yönetimine el atın desek neye yarar. Nihayetinde sorgusuz sualsiz sadece vicdan ile hareket etmek lazım bazen...

    yaftalayanlar v.s. gelince, o varların sonu yok işte, onu yapan bunu yapan. maşallah siyasette kimse boş durmuyor, herkes karşı atak peşinde. o yüzden az önce dediğim gibi sadece sorgusuz sualsiz vicdan ile hareket etmek şu aşamada.

    saygılar...

    YanıtlaSil
  3. Allahım yardımcıları olsun.Bu kampanyalar sürekli yapılmalı.Umarım dünyadaki hiçbir çocuk aç kalmaz.Yüzü hep güler.

    YanıtlaSil
  4. Tabii çok üzücü bir şey oradaki açlıktan ölen çocuklar. Ama ben vicdani tercihimi bu ülkede yaşayan çocuklar tarafında yaptım yapacağım da. Açlıktan ölmeseler bile beter koşullarda yaşayan onca çocuk var burada. Önce kendi evini sonra sokakları temizlemek lazım diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  5. kamikazem amin, sana katılıyorum ama bi başka çözüm olmalı, kalıcı...

    sishyphos

    bu ülkede yaşayan çocukların, o ülkede yaşayan çocuklardan tek farkının insanların çizdiği sınırlarla belirlenen ülke olması da bi başka acı, gerçekten. yanlış anlama sishyphos ama bu mantığı anlamam imkansız.

    banane, afrikada değil türkiye' de doğsaydılar gibi bi mantık bu, çok acı gerçekten...

    YanıtlaSil
  6. Aslında kolay mantığı anlaman. Bir yönden bakarsan " yeaa bu kafatascı, pis ırkcı " deyip de geçebilirsin; öbür yandan bakarsan " elimin yettiği yerler önceliklidir, ulaşmak daha kolaydır, ve son cümledeki gibi benim evimdir,sokak değildir" de diyebilirsin.
    Ben sadece her gün işine gidip evine dönerken durduğu trafik ışıklarında gördüğü aileleri tarafından çalıştırılan çocuklar konusunda parmak kıpırdatmayıp da eyooo hadi Somali bebeklerine yardım ediyoruz tarzı insanlardan olamıyorum.

    YanıtlaSil
  7. Sishyphos

    o bahsettiğin insanlardan olamaman ne kadar güzelmiş. Bak en azından bu noktada hemfikir olmamız güzel. devamı tartışmaya gider ki, bunu yapmamaya özen gösteriyorum. Ama bir yerde daha belirtmiştim; azcık da oraya yardım etmek kimseden bir şey eksiltmez değil mi? vicdansa bahsi geçen her durumda, sınır gözetmeksizin sızlar, sende olduğu gibi.

    saygılar...

    YanıtlaSil
  8. Giderek ıssızlaşıyoruz,kuruyoruz,ölüyoruz..biz burda sessiz kalamamaya çalışıyoruz şükür ki insanlar hala bi takım duygularını kaybetmemiş..

    YanıtlaSil
  9. i.x.i.r

    sanırım dünyanın gidişatı bu ve yapılacak hiçbir şey bu gidişatı değiştiremeyecek...

    YanıtlaSil
  10. :(.....denızde bı damlada olsam üzerime düşenı yapmaya calışıyorumm.bu durumu degiştirmesede vicdanımı yaşatır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette, herkes üstüne düşeni yaptıgına inansa sorunlar azalır diye düşünüyorum.

      Sil
  11. inan sen bi tanesin cem . yolun açik olsun işaAllah

    perihan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de bi taneyim...

      ayrıldı mı yollarımız şimdi :))

      Sil
  12. öylesin tabii :) yollarımız ayrılmadı buralardayım inşaAllah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru değil yaptığın adsız.

      Sil