5 Şubat 2011

HAYATIMIZ DİZİ

Öyle dizi manyağı bir ülke olduk ki, baya baya bilgi yarışması havasında sunulan bi dizi bilgi yarışmamız oldu. O kadar sapıttık anlayacağınız, gözümüz aydın. Her boka sinirlenen bir adam gibi gözükebilirim oradan bakınca, lakin, hiç öyle biri değilim. Gayet sakin karşılarım bu tarz gelişimleri, ama bu son girişim harbi harbi çıldırtacak cinsten. Yarışma programının adı; hayatım dizi. Tv başına geçip nefessiz küfretseler daha az sinir bozucu olurdu eminim. Bu kadar hakareti hak edecek ne yaptık merak etmekteyim. Yok pardon, ne yaptığımız gayet ortada; bkz. reytingler...

Aha da utanıyorum bu ülkedeki bazı gelişmelerden, kimse kusura bakmasın. Velhasıl ben bu blogta kıçımı yırtmışım ''hayat'' diye kimin umurunda, bir kısım Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı lay lay lom edasıyla geziyor ortalıkta. Üstelik o kısım baya baya büyük....

Yol verin a dostlar, buralardan gidesim var....


gereksiz adam

19 yorum:

  1. Evet ya dizi saçmalıklarını yarışma haline getirmişler di mi? Seyretmemek en iyisi. :(

    YanıtlaSil
  2. İzleyip izlememek bizim seçimimiz, ben iki yıldır tv izlemiyorum diyebilirim, çok nadir gözümün takıldığı oluyor hep abidik kubidik programlar, diziler... İtiraf etmeliyim bazıları insanı gerçekten çekiyor kendine bir süre tv'yi kapatmaktan alıkoyuyor. Ama bir süre sonra insan geçirdiği boş zamana acıyor. Tv olmadan her anımız dolu dolu mu geçiyor? Tv izlemediğimiz her dakika kitap mı okuyoruz, kişisel gelişimimize mi ayırıyoruz? Tabi ki hayır... Ama ben onun yerine bomboş oturmayı tercih ederim. En azından kafamı boşaltırım, günün yorgunluğunu atarım, düşüncelere dalarım, belki biraz müzik dinlerim...

    Vazgeçtim tv'den... Ayırdım yollarımı... Zor da olmadı. Doğal bir süreçti. Zaten öyle olmasa, birçok şey izlerken bir gün desem ki "ben artık izlemeyeceğim." O zorlama bir şey olurdu ve kalıcı olmazdı... İnsana yasak olan şey cazip gelir ya, o misal. Ama öyle olmadı. "Çemberimde Gül Oya" , "Gülbeyaz" gibi takip ettiğim diziler bittiğinde yerine yenilerini bulamadığımda, haberlerin "satılmış" olduğunu gördüğümde, sabah kuşağında düğünlerin, akşam kuşağını ise amaçsızca yarışan insanların doldurduğunu fark ettiğimde yavaş yavaş vazgeçtim... Kendim bile fark etmeden...

    O yüzden insanlara "tv izlemeyin sizi kandırıyorlar, oyalıyorlar..." gibi baskılarda bulunmak çok da etkili olmaz bence, sadece programların ne amaçla yapıldığını, insanların nasıl oyalandığını, kandırıldığını anlatıp seçimi onlara bırakmalı...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. sestod

    hangi insanlara?

    ülkem insanının profilini, en azından tv izleyen çoğunluğun profilini şöyle bir gözden geçirirsek, senin düşünüp karar verdiğin süreçten çoğunun geçemeyeceğini anlamak hiç de zor değil. Ayrıca bu noktada insanların tv izlemeleriyle değil sorunum, tv izleyen insanı hepten ''aptal'' yerine koyan televizyonlarla...

    ''siz ancak, dizilerden seçilmiş sorulardan oluşan yarışmadan anlarsınız'' diyenlerle...

    velhasıl basit bir tv izleme karşıtlığı değil derdim, ki ben de durmadan televizyonda belgesel izlemiyorum...

    YanıtlaSil
  4. vlademir

    dediğim gibi seyredip seyretmemekten çok, bunu bize sunan mantığın kendince ironisine kızıyorum.

    fikir ilk akıllarına düştüğünde kendi aralarında ülke insanıyla dalga geçtiklerine çok eminim.

    YanıtlaSil
  5. Ama bence televizyonlarla olan sorununu ancak insanlar çözebilir. Hangi insanlar? Annemiz, babamız, kardeşimiz, arkadaşımız, eşimiz, dostumuz... Çünkü bu arz-talep meselesi. Şimdi bir kanal tutup akşam 20.00-00.00 arası tartışma programı koysa, diğer kanalda fatmagül varken, behlül-bihter varken çok az izlenir... Ya kanalların hepsi birden değişecek, ya da yavaş yavaş insanlar değişecek... Belki uzun bir süreç ama bence imkansız değil...

    YanıtlaSil
  6. ee doğal değil mi? Yeşilçam döneminde lugate " hayatımız film " diye bir cümle girmiş. Şimdi hakkı veriliyor işte. Brezilyadaki moron halkı nasıl futbolla idare ediyorlarsa Türkiyedeki moronları da dizilerle yarışmalarla idare ediyorlar. Ayy pardon bizde de futbolun hatırı sayılır yeri var :D

    YanıtlaSil
  7. Ulkede cok cıddı sorunlar oldugunda
    sus pus olup dızı ızleyenler oldugu gıbı


    söz konusu mac oldugunda
    sokaklara dökülüyorlar

    ben de bunu anlayamıyorum
    maç ulke gelecegınden
    cocukların gelecegınden daha mı önemlı?

    YanıtlaSil
  8. Ne dizi izliyorum çok şükür ne de o dediğin yarışma programını. Ben dizileri reklamlardan takip edenlerdenim :))) O dediğin programdan da reklamlar sayesinde haberim oldu :=)

    Son olarak biz burada azınlığa sesleniyoruz. Çoğunluk Müge'yi, Esra'yı, Songül'ü falan izliyor.

    YanıtlaSil
  9. sestod

    bilmiyorum da bu yarışma programı bana çok koydu. insanları ''bu kadar'' mal yerine koymadan da reyting yapabilirler... buyur fatmagül reyting yapıyor ve ben buna itiraz etmiyorum, etsem de dillendirmyorum ama bir tv kanalının ''sen ancak diziden anlarsın ulan'' havasıyla insanları küçük görmesi ağrıma gidiyor... bazı insanlar bunu ne kadar hak ediyor olursa olsun...

    YanıtlaSil
  10. Sishyphos

    yok yok ben daha vahim bir durum görüyorum ortada. hiç sevmesem de futbol çok başka...

    YanıtlaSil
  11. öykü

    bu konuyla ilgili şöyle bir şey yazmıştım;

    http://gereksiz-yazilar.blogspot.com/2010/06/teror-akasya-duragi-reyting.html

    ve ben yineliyorum birileri bizi aptal yerine koyuyor, hem de fena...

    YanıtlaSil
  12. @şirvan

    zaten o ve onun gibi programlara tahammül etmek akıl işi değil. bilgi yarışması sanarak izleyeyim dedim ama olayın vahametini anlayınca şaştım kaldım...

    YanıtlaSil
  13. ayrıca arkadaşlar yarışma programının reytingi baya yüksek çıkmış maşallah, demek devamı gelecek..

    YanıtlaSil
  14. dün akşam denk geldim ve aynı düşüncelerle sinir olarak biraz baktım
    ve yuh dedim ya
    adamlar adam akıllı götürüyor, sömürüyor milleti
    devam eder tabi, bu kadar çok dizi çekilen ülkemde bu yarışmamsı zımbırtı için çok soru çıkar

    konuyla alakalı olarak daha önce şöyle bir yazı yazmıştım
    bakmak isterseniz

    http://yigitkartal.blogspot.com/2010/11/baska-hayatlardan-yansyanlar.html

    YanıtlaSil
  15. ya benim mailim sana ulaşmadı mı ki :///

    YanıtlaSil
  16. Aynur (Küçük Hala)

    ben bu sefer televizyonlarda buldum suçu. Millet ne izliyorsa onu yaparız mantığı hiç iyi yere gitmez...

    İ.x.İ.r

    sus su bi yere kadar...:) patladım...

    beenmaya

    ulaşmış da ben maillere uzun zaman bakamayınca görememişim, kusura bakma...

    Fatma FINDIK

    teşekkürler...

    YanıtlaSil