5 Aralık 2010

SEVGİLİ BLOG

Türkiye' de en iyi yapılan bilimlerden biridir meteoroloji sanırım. Bir kaç gün önceden, Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü' nün açıkladığı, pazar günü balkanlardan akın akın gelecek olan soğuk hava dalgası, gün itibariyle kapımızı çalmış durumda. Üstelik geldiği güne bir bakın, pazar...

Pazarla ve soğukla olan ilişkim ayrı ayrı ortadayken, ''bir araya gelip üstüme üstüme gelince nice olacaktır halim'' diye düşünürken, bireysel saldırılarıyla daha çok yıktıkları ruh halimi, ittifaklarıyla alt edemediklerini anlamış durumdayım. Ne pazara küfredesim var, ne soğuktan şikayetim. ''Hangi birinin derdine yanayım ulan'' ruh haliyle belki de; bir gevşeklik, bir rahatlık var üzerimde. Asıl korkuncu, Evren arkadaşımın  ''bir gün pazarı seveceksin'' öngörüsünün gerçekleşmiş olma ihtimali aslında. Düşünsene, yıllarca düşman saydığım günle barışıp, kanka olduğumu. Yazık değil mi 32 yılıma, o yıllarda biriktirip ilkeleştirdiklerime. Tabularımı yıkmaya hazır değilim ben oysa...:)

Sabah 10:30 sularında kalkıp (evet evet bu yazı günlük tadında, bloguyla sevişen adam modunda yazılacak. Kimse itiraz etmesin yoksa en başa ''sevgili günlük'' yazarım o olur) midesel ihtiyaçlarımı karşıladıktan sonra oturdum bilgisayarın başına. Hiç bir haber sitesine girmedim, hatta günlük haberlerle karşılaşma ihtimalimin olduğu öte-beri sitelere de uğramadım hiç. Sıkıldım belgelerden, dünya lideri ülkelerden. Demokrasi vaadiyle birebir alaksı olmayan ülkelere bomba yağdıran bir ülkeden çıkan bu gibi belgeler neden bomba etkisi yaratırmış anlayamadım gitti. Ne olacaktı, çok severiz biz bu liderleri, bu ülkeleri ama bombalamalıyız Allah bizi affetsin gibi yazılar mı çıkacaktı. Pöfff, girmeyeceğim bu konulara.

O saatten beri boş boş dolaşıyorum, boş sitelerde. Sol yanımda suyla karıştırılmış 3 in 1, ara ara cam kenarında tüttürdüğüm sigaram ve arkada bir türlü istediğim müzikleri çalmayan bir radyo. Bilgisayarımın hoparlörü bozuk, almaya üşeniyorum, cd lerimin tamamı arabada zaten, onları da almaya üşeniyorum. Artık ne çıkarsa bahtıma. İnanın bana çok mıy mıy, mız mız bi adam oldum ben. Misal sağ arka lastiği patlak arabanın, Allah' tan 2-3 gün idare ediyor hava basınca, 6 aydır o şekilde kullanıyorum da yaptırmıyorum. Lastiği değiştirmek zaten benim harcım değil..:)  Anlayın nasıl bir tembellik var üzerimde. Kızmayın lakin hepsi hayata olan küskünlüğümden, aha da sebep bu...

Geleceğe dair planlar yapıyorum bazen, ilk cümlem ''bu şehirden gitmeliyim'' oluyor. Sonra diğer bi ses ''sen her sıkıldığında bunu yapıyorsun ama değişmiyor hiçbir şey'' diyor e başka ses durur mu, bi dolu bahaneler üretiyor ''gitmeliyim'' tezine.  Lakin gidemiyorum, dört bi koldan sarıldım göndermiyorlar, da, ben gitmeliyim yoksa bi açık kapı bulamıyorum. Neden diye sormayın a dostlar, nedenleri çok kısa altını dolduramazsam huzursuz oluyorum.

Mayısı bekliyorum, mayıs sonrası gerçekleşme ihtimali olan görevde yükselme sınavına dahil olabiliyorum çünkü. Ve ancak ben bu şekilde burdan giderim diye düşünüyorum yoksa hiiiççç işim olmaz yükselmeyle onla bunla sanki, öyle geliyor bana gibi. Bahsi geçen sınav mayıs öncesi olursa ben bittim demektir. bir sonraki ancak 4 yıl sonra olur bu da burada çakılıp kalmam demek kanımca. O ihtimal dahilinde de planlar yapmaya çalışıyorum ama olmuyor, bi tarafı elimde kalıyor.

Sonunda iyiler mutlaka kazanıyordu değil mi?
Beklemekteyim sevgili blog (böyle başlamadık diye böyle bitmeyecek anlamına gelmez.:))


gereksiz adam

23 yorum:

  1. Bekle bekle nereye kadar desen de beklemekten başka çare yoktur belki de... Sevgiler. Her tabu bir gün yıkılacak yaa bu da onun başlangıcı...

    YanıtlaSil
  2. Bu kadar tembellik iyiye alamet değil sanırım.Biliyorsun bu konuda çeşitli atasözleri var.))))

    YanıtlaSil
  3. @PufidooT

    ben gibi durup beklersen bir şey olmaz, girişimler lazım...

    @adsız

    böyle durumlarda atalarımızın olmaması muhtemel diye altını çizdiği şeye sahip olmaya niyetim yok ki zaten..:)

    YanıtlaSil
  4. benden üşengec bırılerının oldugunu bılmek ne güzel :))

    YanıtlaSil
  5. sen beni güldürüyorsun, hem de çok...
    hem tembellik ediyor, hem de pazarı sevmiyorsun. hem zihnin seni ele geçirmiş hem de çok geveze.

    sen beni güldürüyorsun ve farkında değilsin ama fasit bir döngüde pazar ve sen birbirinizi tamamlıyorsunuz, eksik etmediğin tembellik de aşkınızın meyvası :)

    YanıtlaSil
  6. sni boğan o şehir değil bunu defaten söyledim tekar edeyim bu biiir..

    iyiler her zaman kazanır bir reklam sloganı b gereksiz..

    İstanbulun pusu, üstüme çökünce, gelip mutlu umutlu yazına çökeyim demi.. Affola..

    YanıtlaSil
  7. Patlak lastiğe 2-3 günde bir hava basarak idare etmen kopardı ama beni :))
    Tembelliğin başka bir boyutu sanırım bu.

    YanıtlaSil
  8. "DOLCE FAR NİENTE" yani tembelliğin rahatlığı diyor italyanlar buna.
    İtalyanların uyuşukluğu beni uyuz ederdi,sen onları da sollamışsın:)
    Pazar günlerini ben de sevmem ama illa ki bişeyler bulurum günümü hareketlendirecek.
    Sen de bişeyler var;ruhun arayış içinde ve dönüp duruyorsun.Aradığın her neyse bulduğunda seni mutlu edecek ama yetmeyecek sana,çünkü sen mutlu olmaktan çok ruhunun doyuma ulaşmasını istiyorsun.
    Belki doğru,belki yanlış ama hissettiklerimi yazdım.sevgiler

    YanıtlaSil
  9. @'Berrin'

    bana yakın insanların olduğunu bilmek de güzel..:) ama tam bi uyuşukluk demeyelim buna, yapmak istememek daha uygun ya da içinden gelmemek. yoksa iş konusunda çok seriyimdir, çalışma arkadaşlarım da öyle der..

    YanıtlaSil
  10. @novella / विश्व

    atın beni denizlere...:)

    aşkımızın meyvesi mi?
    bi cami avlusuna bırakmak lazım bu meyveyi...

    @üryan

    evet şehir değil, şehirdekiler. buradan gidince başka başka sıkıntılarım elbet olacak, ben şuan var olanlardan sıkıldım belkide...

    acımadıki acımadıki...:)

    YanıtlaSil
  11. @Sishyphos

    evet evet başka bi boyut, tembellik değil. daha ruhani bi durum..:)

    @Sıradan bir balık

    4. cümledekiler çok doğru tespitler. bunun içinde hep ''huzur'' der dururum.

    saygılar..

    YanıtlaSil
  12. Hangi şehirden bakarsan bak karanlık aynıdır ,
    gidersin gitmesine de kimse dur demez mi sana

    YanıtlaSil
  13. hadsiz yorumculardan biri olarak bir de "ne haddimize" diyorum içimden ve yorum yapıyorum: "mia colpa" diyebilecek herkes istediğini yapsın ama meteorlojiyle ortak hareket etmesin keza pek dönek bir kurumdur:)

    YanıtlaSil
  14. @Ruhumun Cesareti

    bazı gerekçeler var işte, o yüzden gitmek daha iyi sanki. bazen daha az insan tanımak bile yeterli...

    @Remla

    bu kurumla olan iletişimim tahmini değerleri incelemekten öteye geçmediği için o kısmını bilemem. tahminlerde başarılı oldukları kesin..

    YanıtlaSil
  15. bilim ve tahmin?:) ve kurum? uzar gider:P

    YanıtlaSil
  16. @Remla

    meteoroloji: Hava koşullarında meydana gelen değişmeleri, iklim türlerini araştırıp hava durumu tahminlerinde bulunan bilim dalı, hava bilgisi(tdk).

    YanıtlaSil
  17. kamu kurumu: Belirli kamu hizmetlerini yerine getirmek amacıyla oluşturulan kamu tüzel kişisi (tdk).

    YanıtlaSil
  18. "Bir şeyi, herkesten önce düşünene gülünür,
    Yıllarca denilir: Aptal!
    Sonunda serilince herkesin önüne,
    Bu kez buyurulur: Ne kadar doğal!"
    (Einstein)
    *uzar gider demiştim, niyetim o olmasa da:)
    * "Bir adamın: 'Benden başka herkes aldanıyor' demesi güç şüphesiz, ama gerçekten herkes aldanıyorsa o ne yapsın." (D. de Foe)
    * şahsınızla alakası yok, kendime söyledim cevaben.

    YanıtlaSil
  19. @Remla

    şahsıma da söyleyebilirsin elbet lakin bu güzel cümleleri birileri bana kursa utanırım ben. hele kendime cevaben bunları söylesem....

    ki zaten söyleyemem...

    YanıtlaSil
  20. ne şanslıyız, hiçbirimize kurulmamış, alıntılayıp cevaplamışız. o zaman utanacak bir şey de kalmıyor:P ya da pencereler başka duvarlarda olduğundan, manzara da başka görünüyor o taraftan, bu taraftan:)

    YanıtlaSil
  21. pencere ve manzara konusunda kısmen hem fikiriz kanımca, iki kelamla anlaşılacak bir şey olmasa da...

    YanıtlaSil
  22. Benden üşengeç olamazsın gereksiz adam:) rekorumu kimseye kaptırmam:) sabah yataktan çıkmaya bile üşeniyorum:) inşallah dilediğin olur.mayıs yı sana uğurlu gelir.tüm yüreğimle diliyorum ;)

    YanıtlaSil
  23. @kamikaze

    ya sabah yataktan kalkmaya üşenmek gayet normal, üşenme belirtisi bile değil bence..:)

    çok saol iyi niyetli melek arkadaşım..

    YanıtlaSil