6 Mayıs 2014

ESKİ HİKAYE

( Hz: Muhammed' in Hayatı/Martin LINGS, Ebubekir SİRACEDDİN ) 

Bi nefes darlığı sonrası, kitabın 56. sayfasında, bütün dünya ağırlığını hafifleten o cümleyle başladı hikâye. Çok zamandır yaşanan o boşluğu bi çırpıda doldurmuştu anlam ve kurulmuş bütün menfi cümleler bir bir kayboldu masa lambasının aydınlattığı odada. Bir zaman önceydi; bir gün, bir hafta, bir ay...

Hani karanlık ve dar yollarda gezinirken karar vermişti yeni bi hayat yaşamaya, karadenizin o hırçın dalgası, deniz kokusu ve bi dolu balıkçı kayığının gölgesinde;

gitmeli ve yeni özlemlerle süslenmeli hayat...

İşte o nefes darlığı sonrasında ve o kitabın 56. sayfasında bitti eski hikâye..

cem ben

13 yorum:

  1. Anladığım kadarıyla şunu söylüyorum: Senin adına sevindim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece fikirsel değişiklikler ama yine de bazı bazı bir şeyler kurcalıyor aklımı vs.

      teşekkür ederim tabi :))

      Sil
  2. http://muhammedarat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Bak ben o cümleyi merak ettim şimdi....
    Ama önemli olan, menfinin yerini müspet düşüncelerin alması... Boşluğun, anlamsızlığın, karmaşıklığın izole edilmesi... Hayırlı olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. Tabi bazı değişmeyen şeyler de var, bazı bazı tekrar boşluğa düşmek gibi...:)

      Sil
  4. bir süredir benim de başucumda bu kitap.
    çok anlamlı bir tevafuk oldu.
    dilerim senin için devamlı bir inşirah olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. Zor bi kitap, o dönemle ilgili çok detaylı bilgi sahibi olsaydım bu kadar havada kalmazdı bazı şeyler sanırım.

      Sil
    2. Martin Lings'in üslubu daha edebi. Biraz tarihsel bir metodolojiyle yazılmış bir kitap istersen Hamidullah'ın "İslam Peygamberi" kitabını tavsiye edebilirim. Hem farklı bir kaynak daha karıştırmak faydalı olur zannediyorum.

      Sil
    3. Henüz bitirmedim bu kitabı ve tekrar bu çizgide bi kitabı ne zaman okurum bilmiyorum, ama ilk fırsatta okumaya çalışacağım.

      Sil
  5. Ne yazıyordu 56. Sayfa da çok merak ettim ağırlığı hafifletecek cümlelere ihtiyacım var/da..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tek bi cümlenin bunu sağlaması zor. Bi zamandır okuduğum bu minvalde kitapların toplam etkisi tabi. İnsan yükünü paylaşacak bir şey arıyor ya, o kitaplar bana onun ne olduğunu anlattı kısaca...

      Sil
  6. Senin adına çook sevindim.Hayırlısı olsun her şeyin.

    YanıtlaSil