15 Mayıs 2013

NİYE BÖYLE ANNE?

Kapı arkasına sıkıştırdım ben hayallerimi ya da anahtarsız bi sandığa, bilmiyorum. Tabiri de caizdir mutsuzluğumun ve dahi ulu orta bağırır sözlerim duyana.

Ahmet Kaya çalar dur durak bilmeden ve hep aynı soru yükselir karanlıktan karanlığı; niye böyle anne?

Ve aynı tonda çaldıkça o şarkı, bütün şehrin hoparlörlerinden farklı anons yükselir sanki ve bi kum fırtınasına yakalanmış çöl gibi kalakalır aklım. Yetişiiiinnn!!! kalabalıkta kayboluyorum...

Utanmasam, inandıklarıma ters olmasa, korkmasam cehenneminin ateşinden yaradana küseceğim, umudumu keseceğim olan bitenden...

Ve aynı tonda yükseldikçe o şarkı, aynı kaldırımlarda sürüyorum ayaklarımı ve bütün çakıl taşları, kaldırım kenarı tezgâh malları, alalade çiçekler, kasap önü kediler, ayak uçlarım, yanımdan geçenler, kadınlar, erkekler, hepsinde aynı çıkmazı görüyor gözlerim, ve bekliyorum bilinmezi, unutulmuşu, unutulmaya çalışılanı...

Belediye anons geçiyor sanki "mutsuzlar şehri terk etsin" ve alnıma kazınmış mutsuzluğuma küfrediyor bi grup kalabalık, anonsa dem vurup siktiri çekiyorlar peşi sıra. Adım attıkça yerimde sayıyorum, bütün küfürler bitene kadar; adım attıkça yerimde sayıyorum...

Ahmet Kaya çalıyor dur durak bilmeden ve hep aynı soru yükseliyor kapı arkasına sıkıştırdığım hayallerimden; niye böyle anne?

cem ben, nerden bileceksiniz...

24 yorum:

  1. Evet, kimse bilmiyor... Kendince tahmin etme cüretinde buluyor sadece.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar sadık okuyucularımsınız sen ve kahve telvesi.... bazen benim sizi ziyaret edemediğim oluyor çünkü, öyle işte onu belirteyim dedim.

      Sil
  2. Yaradana küsmek..bak bu söz dokundu, yazdıklarının tamamı dokundu.. Anneler bilir mi ?
    Benim de sorasım var aslında " niye izin verdin anne ?" Sormuyorum, bilmediğini biliyorum..

    Bu sadece anlık bi duygu..Gitmiyor da, kalmıyor da..Ara sıra kapıyı çalıyor o kadar..Açtığında da pek gönlünü hoş etmemek lazım ki, yolun . onun yolu olmasın. Her canı sıkıldığında kapına dayanmasın..
    Geçer geçer, bunlar da geçer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazdıklarımın ve yazdıklarının üzerine bir şey yazamayacağım. uyuşmuş gibi olduğum zamanlardayım. sadece uyuşuk hayalpereste de söylediğim gibi;

      ne kadar sadık okuyucularımsınız.... bazen benim sizi ziyaret edemediğim oluyor çünkü, öyle işte onu belirteyim dedim.

      Sil
    2. Bak bunu söylediğin iyi oldu..Mütekabiliyet şart blog aleminde ..Ben de daha gelmem sana :))
      Canın sağolsun, hiç önemli değil..
      Bazen ne yazacağını, ne yorum yapacağını bilemiyor işte insan..
      Susmak en iyisi galiba...

      Sil
  3. "Mutsuzlar şehri terk etsin" anonsları duyuduğunda inat et, güzelim Karadenizin hırçın dalgaları gibi..Umutlarına, sarıl..yeni yeni umutların olsun..hergün gün hep yeni doğar..Yeni umutlarla..Gerçi diplede gezinirken o güneşi ve doğayı ve o kokuyu duyamayız ama biraz yukarılara çıkmak için gayret etmekde gerekiyor kanımca..Çık dışarı , mesela Karadenize git...Şöyle bir bak..Ve derin bir nefes al..Ve gülümse..İyi gelecek..Eminim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bundan sonra biraz daha huzurlu yaşamaya çalışırım artık : )

      Sil
  4. Hepimizin umutsuzlukları,kırgınlıkları çok belli ki.Bazen biraz daha tavan yapıyor bu umutsuzluk ve bazen üst üste geliyor her kara gün.Sanki bugün aklımdan geçenleri yazmışsın.İçim taşarak okudum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle dönemlerden geçiyoruz bazen ama yalnız değiliz, hep bi tarafımız mutsuz insan dolu...

      Sil
  5. O kadar da karamsar olmamak lazım. "Hayat kısa, kuşlar uçuyor." neticede. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arılar da vız vız vız :))

      evet evet, hayatı sevmek lazım

      Sil
  6. kimse mutlu değil ki cem,herkes rol yapıyor,beni görende oo bu asi hep gülüyor geziyor tozuyor,para onda diyorlar,halbu ki içimde ki mutsuzluğu bir görseler korkarlar ama yıkılmadım ayaktayım diyorum mecburum,kendimi deliliğe vuruyorum o zaman unutuyorum anlıkta olsa ,böyle böyle günler geçiyor derken yıllar oluyor..sende içinde ki mutsuzluğa rağmen kalka ve dimdik dur,o zaman hayat senle başa çıkamaz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi bakalım, biz de maskemizi takalım o zaman. gerçi beceremem pek ama olsun :)

      Sil
  7. Anneler bilir herşeyi bütün hissettiklerimizi onlarda hissetmiştir çünkü zamanında be anneler herşeye rağmen susar hayatın ne denli zor olduğunu bilir anneler....yazdığım bir şiir geldi aklıma şiiri temize çektim mi bilmiyorum ilgilenemiyorum evlendiğimden beri ama sanırım senin blogda kalırsam yazmaya tekrar başlayacağım gibi görünüyor ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazmak iyidir, çevrenin de etkisiyle soğumamak lazım. yazmalı...

      Sil
  8. Arka fonda hangi tarz müzik çalarsa sen de ister istemez o tarz da düşüncelere sahip olursun. O yuzden arka fon da ki müziği değiştirmek lazım yazı yazarken.. :))
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. toplu terapiye ihtiyacımız var =)))

    YanıtlaSil